سلام

یک درخواستی دارم از برخی کاربران.

که این قدر این داستان تکراری " تعمیم دادن جز به کل" رو انجام ندهند. و مخاطبان جوان‌تر که دنبال کسب تجربه هستند رو دچار خطای شناختی نکنند.

دوستان تا کی می خواهید مشاهدات و تجربیات شخصی تون رو به همه افراد جامعه نسبت بدید!؟، بدون دلیل و منبع؟

باور کنید ایران بالای 80 میلیون جمعیّت داره و به همون اندازه اختلاف در تفکر و اعتقاد و فرهنگ. و سبک زندگی وجود داره، وقتی می گید بیشتر دخترها فلانن و یا بیشتر پسرها فلانن، یعنی شما باید از همه دخترها و پسرها جامعه نظر سنجی و پژوهش آماری کنید و نتایج اون "بیشتر" رو با ذکر منبع معتبر ذکر کنید، تنها در این صورت حرف تون درست و قابل قبوله.

مثلاً؛

آقایی میگه این خانم که رفتم خواستگاریش نکنه عین بقیه دخترها دروغ بگه (نامبرده بالغ بر چندین دوست دختر داشته و همه دخترها رو بر اساس دوست دختراش میسنجه)

خانمی میگه شوهرم چشم چران هست پس همه مردان چشم چران و هیز هستند (همه مردان را بر اساس شوهر خودش میسنجه)

آقایی میره خواستگاری و جواب رد میشنوه میاد میگه همه دخترها پرتوقع هستن (همه دخترها رو بر اساس چهارتا دختری که اشتباه انتخاب کرده میسنجه)

برعکسش برای دخترها هم هست که همه آقایان رو بر اساس خواستگار هاشون می سنجند، حالا به این دوستانی که نسخه مطلق صادر می کنند میگن مگر نظر سنجی انجام دادی از همه؟ منبع معتبر برای گفته هات بیار، نه منبع دارند نه مدرک نه دلیل منطقی و صرفاً تفکر و سلیقه و تجربه خودشون رو به همه افراد تعمیم میدن.

خیلی از همین افرادی که همیشه مشاهدات خودشون رو تعمیم به کل جامعه میدن تجربه دیدن افراد متفاوت باخودشون رو ندارن و کلی موارد وجود داره اگر ببینند وگفته هاشون رو نقض بکنه شاید تفکرشون تعدیل بشه.

در هرصورت حتی الامکان بهتره این کار اشتباه رو انجام ندهیم. و ذهنیت منفی و یا سلیقه و تجربه شخصی خودمون رو به صورت قانون مطلق در نیاریم چون کاربران کم تجربه تر و جوان‌تر خیلی وقت‌ها زمینه ذهنی شون رو از فضای مجازی می گیرن.

ممنون وارادت

"دختر نخلستان"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) فرهنگ حضور در فضای مجازی (۱۳ مطلب مشابه)