در سال 2015 لکسوس سری NX وارد بازار ایران شد و با توجه به کیفیت مناسب، طراحی زیبا و تجهیزات جدید، نظر مشتریان شیک پسند را به خود جلب کرد. خودرو بی ام و X6  ملقب به خرس آلمانی نیز در سال 2010 به بازار ایران عرضه شد، بی ام و X6 در اولین نگاه ابهت و جذابیت را به تصویر می کشد. در ادامه قصد داریم به مقایسه دو خودرو لکسوس سری XN و بی ام و X6 بپردازیم.

مقایسه امکانات رفاهی لکسوس سری XN و بی ام و X6

سازندگان بی ام و X6 برای ارائه دید بهتر به راننده از امکاناتی همچون اتو لایت، چراغ مه شکن جلو، چراغ چرخشی و قابلیت تنظیم ارتفاع نور استفاده کرده اند. در بی ام X6 سیستم صوتی شامل 10 اسپیکر به همراه مانیتور 8 اینچی لمسی با کنترلر و مانتیتور ردیف عقب برای سرگرمی سرنشینان تعبیه شده است. از دیگر امکانات رفاهی بی ام و X6 می توان به خروجی 12 ولت، ایزوفیکس صندلی، سنسور باران، سنسور عقب و سنسور فشار باد تایر اشاره کرد.

 

لکسوس سری XN علاوه برسیستم روشنایی همانند بی ام و X6 دارای دی لایت است که باعث بهبود دید راننده می شود. برای سرگرمی سرنشینان نیز سیستم مالتی مدیا 14 اسپیکر با مانیتور 7 اینچی در کابینه ماشین وجود دارد. این خودرو همانند خودرو لسکوس XN دارای خروجی 12 ولت، ایزو فیکس صندلی است؛ اما فاقد سنسور باران می باشد.

مقایسه فنی لکسوس سری XN و بی ام و X6

نیرو بخش لکسوس سری XN پیشرانه ای 2 لیتری است که نیرویی برابر با 235 اسب بخار و گشتاوری در حدود 350 نیوتن متر را تولید می کند. این پیشرانه برای انتقال قدرت از یک گیربکس 6 دنده اتومات کمک می گیرد. لکسوس سری XN در 7.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 می رسد و می تواند با سرعت 198 کیلومتر بر ساعت پیشتاز جاده باشد. همچنین بی ام و X6 برای ایجاد قدرتی برابر با 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متری از موتوری 3 لیتری با 6 سیلندر استفاده می کند. بی ام و X6 با گذشت 6.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 می رسد که در نوع خود رکورد خوبی محسوب می شود. علاوه بر این، بی ام و X6 از سیستم DPC، کنترل دینامیکی عملکرد استفاده می کند.

مقایسه امنیت لکسوس سری XN و بی ام و X6

یکی از مسائلی که برای خریداران دارای اهمیت بالایی است، وجود اطمینان خاطر از امنیت خودرو می باشد. از این رو باید گفت که خودرو لکسوس سری XN از نظر ایمنی برنده این مقایسه می باشد؛ چرا که طراحان این خودرو در زمینه حفظ امنیت سنگ تمام گذاشته اند؛ لکسوس سری XN مجموعا 10 ایربگ دارد و با وجود سیستم های توزیع نیرو ترمز، ترمز کمکی و اتوهلد راحتی و امنیت را برای راننده و سایر سرنشینان به ارمغان می آورد.

بی ام و X6 دارای 6 ایربگ (ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و پست سری فعال) است. تجهیزات ایمنی بی ام و X6 شامل مواردی مانند توزیع نیرو ترمز، ترمز کمکی می باشد که علاوه بر سیستم های کمک راننده موجود در لکسوس سری NX دارای کنترل ایستایی سرعت در سرازیری است.

 جمع بندی

انتخاب خودرو تصمیمی است که شرایطی مانند بودجه و سلیقه شما در آن تاثیر گذار هستند. در این مقاله سعی کردیم دید بهتری از لکسوس سری XN و بی ام و X6 را به شما ارائه بدهیم. با توجه به اینکه ظاهر و یا اطلاعات فنی برای شما دارای اهمیت هستند می توانید بین این دو، خودرو مورد علاقه خود را انتخاب کنید.  

 https://ronikagasht.com/cars/bmw/bmw-x6/

https://ronikagasht.com/cars/lexus/lexus-nx/

https://ronikagasht.com/cars/bmw/bmw-x4/  


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رپورتاژ آگهی (۴۳ مطلب مشابه)