سلام
تو وبلاگ شما در مورد همه چیز صحبت میشه جز آزمایشات و مشاوره های ژنتیک قبل از بارداری.من دو برادر دارم که هر دو عقب ماندگی ذهنی دارن.من با یه مرد که کاملا غریب هست ازدواج کردم حالا میخوام بچه دار شم.چکار کنم بچه های سالمی داشته باشم؟در ضمن از همه کاربرا خواهش میکنم واسه داداشای من دعا کنید.

پاسخ :
سلام
کل بیماری های شناخته شده ی ژنتیکی تا چند سال پیش 8000 مورد بود . در پیشرفته ترین آزمایشگاه های ایران ، فقط امکان شناسایی 200 بیماری وجود داشت . یعنی اگه به یه زوجی که قصد ازدواج فامیلی داشتند می گفتند مشکلی ندارید به این معنی بود که  شما در مورد اون 200 بیماری مشکلی ندارید ! ولی 7800 بیماری ژنتیک دیگه بچه های شما رو تهدید می کنه . ( البته این آمار مربوط به چند سال پیش هستش . وضعیت الان رو نمی دونم )
مشاوره ژنتیک جدا از آزمایشات ژنتیک هستش . در مشاوره ژنتیک ، مشاور میاد با سوال و جواب از شما بررسی می کنه که آیا در فامیل نزدیک یا دور شما ، بچه ی ناسالمی وجود داره یا نه .
موفق باشید
--------------------------------------------------------------
تکمیلی : 5 / 4 / 94

تعداد بیماری ها به 20.000 افزایش یافته و در ایران امکان شناسایی تنها 400 مورد امکان پذیره که قیمت آزمایشات ژنتیک از چند ده هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیره .

اطلاعات بیشتر : http://www.irna.ir/fa/News/81522749

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بارداری و زایمان (۱۱۳ مطلب مشابه)