من یک پسر ۲۵ تا ۳۰ ساله هستم و دلم یه کم گرفته بود از خوندن پست های اینجا و بحث های رایج توی جامعه، حقیقتش من اینجور نیست با هیچ کی دوست نشده باشم فقط یه دوست دختر داشتم اونم برای ده سال پیش و به هم خورد، بعد دیگه با هیچ کی دوست نشدم تا اینکه امسال با یکی چند روز حرف میزدم که من رو رد کرد گفت دیگه باید یه حداقلی هایی رو داشته باشی بعد گفتم حداقلی چیه، اونم همین کار و خونه و یک سری چیزها رو گفت که خب انصافا بابای خودش هم بعد از یک عمر زندگی تازه به این چیزها رسید.

ولی بگذریم من یه کم پس انداز دارم به کار با درآمد معمولی دارم، دور و بر یک تومن در میاد ازش من سوالم از شما اینه منظور دقیق از حداقلی چیه، می‌خوام منطقی بشینیم حساب بکنیم ببینیم حداقل یعنی چند میلیون تومن؟، بیاید حساب کنیم یک عروسی، رهن یک خونه، خرید طلا، و ... چقدر برای یک پسر تمام میشه و آیا واقعا چنین چیزی برای یک پسر ممکنه؟

فرض رو بر این بذاریم ۳۰ تومن رهن خونه، نمی‌دونم شاید بیشتر باشه، ۲۰ تومن عروسی که اینم فکر کنم بیشتر بشه، چند سال پیش تو ارزونی داداشم عروسیش ۱۵ تومن شد، حالا بگذریم، ۲۰ میلیون تومن خرید چند تا کالا، بعد بر فرض از وام ازدواج و اینا استفاده بشه خب این پسر فکر کنید ۲۰ تومنش رو هم داره پس انداز کرده و ۵۰ تومن میمونه که فکر کنم کم گرفتم، خیلی خرج بیشتر میشه خیلی.

پنجاه تومن وام حدود ۶۰۰ باس بده برای وام میمونه ماهی ۶۰۰ تومن، بعد با این ۶۰۰ تومن زندگی کنیم؟ نگید درآمدت کمه و برو بیشتر کار کن مطمئن باشید منم عقلم میرسه که باید کار کنم و مطمئن باشید که هر کاری از دستم بر بیاد دارم انجام میدم برای درآمد بیشتر، ولی خب همین بیشتر نیست دیگه، هر کی یه جوریه، یکی میبینی همین هم در نمیاره، یکی ده برابر همین رو راحت در میاره راهی نیست که نرفته باشم.

ولی اصلا محاسبات من هیچ چی، من چرا حساب کردم که از همین چرت خودم هم بر نمیام، شما دخترها دقیقا منظورتون از حداقلی چیه؟، شما رو به خدا نگید مثلا خونه ماشین کار فلان دقیقا قیمت بدید. می‌خوام ببینم الان فکر کنید یه پسر میاد خواستگاری تون چقدر باید پول داشته باشه و چند میلیون تومن دقیقا باید خرج کنه برای این حداقلی ها، و این حداقلی ها چی هستن و چه خرجی داره؟ من واقعا نمی‌دونم.


مرتبط:

آقا پسرها، به محض فراهم شدن حداقل ها ازدواج کنید

حداقل درآمد لازم برای شروع یک زندگی معمولی

حداقل امکاناتی که یه پسر 25 ساله باید برای ازدواج داشته باشه؟

حداقل درآمد خواستگار برای تشکیل زندگی مشترک مستقل

حداقل شرایطی که یه پسر قبل از ازدواج باید داشته باشه چیه؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)