سلام خدمت همه ی دوستان عزیز خانواده برتری

امروزه یکی از بزرگترین مشکلات و شاید بزرگترین مشکلی که خانواده های ایرانی رو درگیر کرده و خیلی کم به اون پرداخته میشه مسائل جنسیه، هر چند که این واقعیت رو پنهان کنیم و نادیده بگیریم این موضوع در بحث ازدواج و طلاق بیشترین قربانی رو میگیره. 

طبق تعریف و نام این وبلاگ‌ (خانواده ی برتر)، این قضیه باید خیلی جدی  و عمیق تر پیگیری میشد و بشه اما متاسفانه این رسالت به دلیل فیلتر شدن خانواده برتر در خرداد 97، تا حد زیادی متوقف شد، اما خب با رعایت یک سری مسائل و محدودیت ها باز هم امکان بررسی این موضوع ظاهرا با توجه به چند پست اخیر د مورد مسائل جنسی وجود داره.

چند وقت پیش آقای نجفی در پاسخ به یکی از کاربران یه نظری رو گذاشتن که قبلش هم بنده به نوعی به این موضوع با مثالی متفاوت اشاره کرده بودم، قسمتیش رو به صورت خلاصه مرور میکنیم و بعد به سوالی که پیش میاد میپردازیم؛

نظر آقای نجفی؛

(حالا اگه این خانم گذشته پاکی داشته باشه، همون طوری که عرض کردم هر سایزی براش مناسب و یا حتی در مراحل ابتدایی رابطه بزرگ تلقی خواهد شد.

پس چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج، باید مواظب چشم و فکرمون باشیم تا بعضی ها "توقع" ما رو با نشون دادن فیلم و عکس و ... بالا نبرن، چون اگه چنین اتفاقی بیافته دیگه چیزی جلودار غریزه ی جنسی نخواهد بود.

چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج باید غریزه ی جنسی رو کنترل کرد، باید برای اون یه محدوده خاصی تعیین کنیم، در صورت رها کردن اون، چون سیری ناپذیر هست، ما رو به نابودی خواهد کشوند.)

نظر بنده؛

( گناه نکردن خیلی راحت تر از گناه کردن و ترک گناهه، چون لذت اون گناه رو آدم میچشه و ترک لذتی که چشیده شده خیلی سخت تر از جلوگیری از رفتن به سمت لذتیه که دقیقا میزانش برای فرد مشخص نیست، به عبارتی رفتار خارج از قاعده و عرف و شرع اولین دودش تو چشم خودمون میره، رابطه های خارج از ازدواج مصداق بارز این موضوعه، شما تو  رابطه خارج از ازدواج ممکنه هر پسر یا دختری رو واسه یه مدت کوتاه بتونی داشته باشی، اما واسه بلند مدت امکانات یا شرایط کافی و لازم برای داشتن اون آدم نداشته باشی‌.

یه مثال ملموسش هم مثل کرایه یه ویلای لوکس ده ها میلیاردی تو لواسون یا کرایه یه ماشین چند میلیاردی واسه یه شب باشه که با یه هزینه چند میلیونی بتونی اونا رو واسه یه زمان محدود داشته باشی که بیشتر هم تو این موضوع خانوم ها ضربه میخورن، خیلی موقع ها با یه پسری که از همه لحاظ از خودشون بالاتره با هزار تا آرزو دوست میشن، در صورتی که طرف مقابل ممکنه لحظه ای هم به ازدواج و یه رابطه پایدار به اون آدم نگاه نکنه و بر عکسش هم واسه پسرها در مواردی برقراره. این موضوع فقط باعث بالا رفتن توقعات از ازدواج و زندگی میشه و نارضایتی دائمی رو ایجاد میکنه)

حالا قسمت وحشتناک قضیه و سوالی که میش میاد و واقعا خودم هنوز واسه ش جوابی پیدا نکردم، 

داشتن یه زندگی لاکچری، یه ماشین سوپر اسپرت، هواپیمای شخصی و .... برای طولانی مدت شاید خیلی رو سطح توقع و رضایت روحی و جسمی آدم تاثیر بذاره، اما باز هم تاثیرش نسبت به تاثیر مسائل جنسی و پاداش و عکس العمل  که روی روح، روان و مغز میذاره. 

به نوعی ترک عادت لایف استایل و سبک زندگی، مسائل مالی قابل مقاسیه با ترک عادات و انتظارات جنسی نیست، چون میزان ترشح هورمون دوپامین و پاداشی که تو رابطه جنسی بدن دریافت میکنه سطحش خیلی بالاتره. 

حالا سوال اینجاست، ممکنه یه بنده خدایی به اشتباه و به گناه رابطه جنسی سطح بالایی برقرار کرده باشه یا به طور لحظه ای زندگی لاکچری واسه خودش درست کرده باشه مثل اجازه اون ویلا یا مسافرت خارج از توان و ...

اما ما با اون کسانی که گناه کردن و اشتباه کردن کاری نداریم. سوال اینجاست افرادی هم وجود دارن (زن یا مرد) ممکنه دو الی سه بار ازدواج کرده باشن و جدا شده باشن و حتی این بین چند بارم ازدواج موقت یا حتی اصلا ممکنه یه رابطه ازدواج قبلی بیشتر نداشته بوده باشه، نه گناهی اتفاق افتاده نه جرمی، نه کار اشتباهی، بر حسب اتفاق و روزگار طرف با چندین پارتنر مختلف رابطه جنسی رو تجربه کرده...

حالا ما یه خانوم رو در نظر میگیریم و فرض میکنیم (البته فرقی نمیکنه فقط یه فرضه)، و الان سطح  توقع و نیازی تو مغزش (رابط جنسی درصد اصلیش به اون باورها و فانتزی ها و چیزهایی که به هر دلیلی تو مغز شکل گرفته)، واسه ش ایجاد شده که دیگه با توجه به این که مغزش به اون سطح از پاداش رسیده قابل تغییر نیست. 

الان این خانوم یا آقا میخواد ازدواج کنه، ممکنه طرف مقابل از لحاظ رابطه جنسی و ارتباط اصلا نتونه توقعات اون رو برطرف کنه و بعد از هر بار رابطه جنسی سرخورده و احساس نارضایتی کنه و این قضیه هم نه دیگه خونه ست نه ماشین که بگی اشکال نداره، دوست نداری بفروش، عوض کن، یا بشه به این راحتی ها زد زیر میز بازی!، ولی خب ادامه دادنش هم خیانت به طرف مقابل هم خود آدم!

چون واقعا از لحاظ تجربی میگم ممکنه یه رابطه اینقدر بهت لذت بده که روح و جسم به طور کامل ارضا بشه، اما یه رابطه ای که بعدش با شریک دیگه ای شکل میگیره این قدر پایین تر باشه که اصلا اون رابطه جنسی خودش کم کم باعث سر خوردگی و عدم رضایت بشه!، الان خود من یه جورایی تا حدی تو شرایطی ام که ترسیم کردم. 

البته باز هم شاید یه آقا با توجه به انتخاب کننده بودنش احتمال اینکه از این شرایط موفق بیرون بیاد خیلی بیشتر از یه خانوم باشه و واقعا اگه این شرایط واسه یه خانوم ایجاد بشه خیلی ترسناک تر هم میتونه باشه، هر چند که واسه مردش هم کم ترسناک نیست. 

باز هم سوال اینه تو این شرایط طرف ازدواج کرد با دختر یا پسر مردم اگه دید که نسبت به چیزی که تو ذهنش شکل گرفته خیلی پایینتره باید چیکار کنه؟، مگه میشه به همین دلیل یه نفر بدبخت کنی و تمومش کنی؟، اگر هم تمومش نکنی رسما هم طرف مقابل رو بدبخت کردی هم خودت!

شاید یک که هر روز شیشلیک و فسنجون و کباب بره و ... میخورده، الان هر روز بهش نون پنیر و نیمرو بدی مغزش بتونه کم کم هماهنگ بشه و سیستم ترشح دوپامینش آسیب نبینه، اما قطعا اگه تو رابطه جنسی مشابه این اتفاق واسش بیافته ذهن و روانش آسیب جدی میبینه و چیزی نیست که بگی کم کم توقعش میاد پایین و عادت میکنه..!

خب تو این شرایط الان اون خانومی که فرض کردیم یا یه آقا میخواد دوباره ازدواج کنه، باید چیکار کنه که تو این مسئله به مشکل بر نخوره؟

توجه: دو تا دسته شامل سوال و این بحثی که ما داریم انجام میدیم نمیشن:

گروه اول اینکه البته یه تعداد آدم وجود دارن که اصلا درک و هوش شون خوشبختانه جوری برنامه ریزی شده که واقعا واسش مهم نیست و معمولا این آدما یا آسیب جسمی دیدن یا از نظر اخلاقی مشکل دارن یا به شدت از هوش و درک پایینی بهره میبرن، نمونه ش آدم هایی که وقتی گرسنه شون میشه به اولین رستورانی که میرسن حتی اگه بدونن ناسالم ترین غذا رو داره فقط واسه رفع گرسنگی به غذا خوردن تو اون رستوران تن میدن، یا آدم های فاسدی که اصلا واسه شون فرق نمیکنه با کی و کجا و کی رابطه برقرار کنن، این آدم ها غدده دوپامین و سیستم پاداش مغزشون آسیب دیده و واقعا این نوشته های بالا شامل حال شون نمیشه در هر صورت مشکل دارن.

گروه دوم هم که بررسی نمیکنیم، اون هایی رو که خودشون درگیر انواع و اقسام گناه کردن و دارن ادامه میدن و این قدری تو این باتلاق فرو رفتن که دیگه کل سیستم جسمی و روحی شون آسیب دیده و بعیده دیگه از هر لحاظی ازش آدم در بیاد، فکر میکنم با طرح این موضوع کسانی که راه بی بند و باری رو پیش میگیرن تا حدی متوجه شدن دارن با خودشون چیکار میکنن.

 خوشحال میشم همه ی دوستان نظر بدن، البته با احتیاط و دقت که به کسی خدایی نکرده توهینی نشه و اینکه پاسخ هاشون با خوندن دقیق مطلب و  سوال و درک کامل موضوع انجام بشه. 

لطفا کمک کنید که  بحث حاشیه و خارج از موضوع کشیده نشه و تو استفاده از جملات و کلمات دقت بیشتر  بشه که ... !

آخرین چیز ممکنه این سوال جواب دقیق و مشخصی نداشته باشه پس لازم نیست حتما  در جواب دقیق سوال نظر داده بشه و در مورد کمتر کردن این آسیب هم اگه راه حلی هست بفرمایید.


مرتبط:

مشکلات جنسی عامل 80 درصد طلاق هاست

آیا واقعا ریشه ی اکثر طلاق های فعلی مسائل جنسی است ؟

تأثیر نارضایتی جنسی در آمار طلاق

آیا ازدواج موقت میتواند عامل بازدارنده زنا در ایران باشد؟

آموزش گام به گام ترک خودارضایی در خانواده برتر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه) مسائل زناشویی آقایان (۱۲ مطلب مشابه)