سلام

نمره دادن در روش توصیفی مدارس ابتدایی چه مدلیه ؟ منظورم اینه که به چه نمره ای خیلی خوب، خوب، در حد انتظار و نیاز به تلاش بیشتر اطلاق میشه؟


پاسخ : 

سلام

نمرات خیلی خوب ، خوب ، قابل قبول و نیاز به تلاش فقط در کارنامه های نیم سال اول و دوم باید درج بشه نه روی برگه امتحانی . 

معلم روی برگه امتحانی بازخورد میده نه نمره، بازخورد دادن هم به این صورت هست که در ابتدا نقاط قوت دانش آموز ذکر میشه، بخش دوم بازخورد، بیان نقاط ضعف هست، و در انتهای بازخورد معلم باید به دانش آموز برای پیشرفت بیشتر پیشنهاداتی رو ارائه کنه . 

در کارنامه هم معلم با توجه تحلیل امتحاناتی که گرفته، پرسش های شفاهی و مستندات پوشه کار این طوری باید نمره بده .

اگه دانش آموز تونسته باشه حدود %85+ انتظارات رو در یک درس برآورده کنه نمره خیلی خوب میگیره  ، %70+ میشه خوب ، %50+ میشه قابل قبول و %50- میشه نیاز به تلاش.

البته بعضی از همکاران میگن:

25- درصد نیاز به تلاش، 25+ الی 50- درصد قابل قبول، 50+ الی 75- خوب و 75+ خیلی خوب

به نظر بنده این اشتباهه، چون دانش آموز بی سواد بار میاد، وقتی دانش آموز وارد دبیرستان شد، برای قبولی باید حداقل به 50 درصد اهداف برسه نه 25 درصد.

اما با این وجود باز هم نظر نهایی رو معلم باید بده.


پیشنهاد بازخورد خوب و خیلی خوب :

عالی بود پسر ، ای ول داری ، خوشحالم که دانش آموزی مثل تو دارم ، ثابت کردی که دانش آموز باهوشی هستی . خوشحال می شوم اگر در مورد سوالات ................................. ، متن درس را با دقتی بیشتری مطالعه کنی . 

پیشنهاد بازخورد قابل قبول :

آفرین ، سوالات ..............................................................  را درست جواب داده ای ، اما باید برای پاسخ گویی به سوالات ...................................... متن درس را با دقت بیشتری مطالعه کنی. تو موفق  شدی انتظاراتم را برآورده کنی ، من مطئنم اگر برای بهتر شدن تلاش بیشتری بکنی حتما موفق خواهی شد ، چون تو دانش آموز باهوشی هستی .

پیشنهاد بازخورد نیاز به تلاش :

آفرین سوالات ................................................................................................. را درست جواب داده ای . می دانم تلاش کرده ای ، اما نتیجه ی این امتحان نشان می دهد که تلاش تو کافی نبوده . تو دانش آموز خوب و باهوشی هستی ،  از تو می خواهم که برای فهمیدن پاسخ سوالات  ......................................................................................................... متن درس را با دقت بیشتری بخوانی .

پیشنهاد بازخورد برای دانش آموزانی که پیشرفت داشته اند :

آفرین آفرین آفرین ، گفته بودم که اگر تلاش کنی موفق خواهی شد ، حالا قبول کردی که باهوش هستی ؟ سوالات ............................................... را درست جواب داده ای ، اما ظاهرا نیاز داری در مورد سوالات ........................................... بیشتر از هوشی که داری کمک بگیرید . متن درس را با دقت بیشتر بخوان . ببینم در امتحان بعدی چه کار می کنی !

پیشنهاد بازخورد برای دانش آموزانی که همیشه در سطح خوب و خیلی خوب هستند :

می بینم که باز هم شاهکار کردی! ، من و پدر و مادرت به تو افتخار می کنیم . با این تلاشی که تو داری می کنی حتما در آینده ، فرد مفیدی برای جامعه خواهی شد . در مورد سوالات ......................................... بیشتر مطالعه کن گل پسر

موفق باشید


مرتبط:

کنترل کلاس در مدارس پسرانه

فراخوان برای تشکیل گروه وبلاگی فرهنگیان در خانواده برتر



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) مدرسه خانواده برتر (۲۳ مطلب مشابه)