سلام

خانم متاهل 27 ساله ای هستم. کارمندم و 4 ماهه که زندگی مشترکم رو با شوهرم شروع کردم و مستقل شدیم. خودتون که در جریان شرایط بد اقتصادی جامعه مون هستید و میدونید که تشکیل زندگی و دادن جهیزیه خیلی سخت شده، من پدرم بازنشسته است.

بنده ی خدا با هزار زحمت اون وسایلی که نیاز بود برای زندگی رو، جهیزیه بهم داد، حالا با توجه به این که من خیلی چیزها رو نخواستم. اما یه جهیزیه ی معمولی با زور خودشون برام گرفتند.

حالا که ازدواج کردم نصف بیشتر حقوقم رو به مادرم میدم که خرج زندگی شون کنند. بنده خدا اولش اصلا قبول نمیکرد ولی من دوست ندارم که زندگی شون بعد از اینکه به من جهیزیه دادند تو سختی باشه، باقی مونده ی حقوقم هم به شوهرم میدم.

شوهرم تا حالا چیزی نمیگفت ولی چند وقت پیش بهونه گرفت و باهام دعوا کرد. با اینکه ایشون درآمدش از من بیشتره. ولی بهونه گرفت که تو نباید حقوقت رو به خونواده ات بدی! و بهم گفت دوستت دارم ولی خودت داری زندگی مون رو خراب میکنی.

منم دلیل هام رو براش گفتم. براش گفتم بچه ی آخر خونواده ام، خونواده ام با سیلی صورت شون رو سرخ نگه داشتند تا  این همه بچه رو به سر و سامون رسوندند. بهش گفتم دوست ندارم بعد از اینکه من زندگی مشترکم رو شروع کردم و از اون ها جدا شدم زندگی اون ها از لحاظ مالی تو سختی باشه. بهش گفتم دوست ندارم زیر دین شون باشم. بهش گفتم حداقل تا یک سال بهشون کمک میکنم که حداقل یک ذره اش رو جبران کرده باشم.

بهش گفتم اونا پدر و مادرم هستند، به گردنم حق دارند. هر چقدر هم کمک شون کنم کمه، با اینکه خودش میدونه آدمه من و تویی نیستم. اما دعوامون شدت گرفت. خیلی ناراحت شدم بهم برخورد. حس کردم شوهرم فکر میکنه شعور ندارم، فکر میکنه نباید اختیار روی حقوقم داشته باشم.

اصلا من شاید بخوام حقوقم رو هر کاری بکنم، اون که نباید دخالت کنه تو این کار، حس میکنم بهم بی احترامی کرد، حس میکنم شوهرم منو به خاطر خودم نمیخواد، به خاطر حقوقم میخواد، از اون روز قهر کردم اومدم خونه ی بابام.

هر چه قدر هم خونواده ام میگن برو آشتی کن، گوشم به حرف شون بدهکار نیست، اون ها که احوال این روزهای منو درک نمیکنند، من نمیخوام منو این جوری دوست داشته باشه، من میخوام منو درک کنه.

البته ناگفته نماند از اون روز چند باری بهم زنگ زده تا باهام حرف بزنه، اما من حاضر نبودم باهاش حرف بزنم، چون حس میکنم بهم بی احترامی شده.

از دیدگاه شما من دارم اشتباه میکنم، چیکار باید بکنم؟، لطفا کمک کنید.


مرتبط:

شوهرم منو نمی خواد و فقط دنبال حقوقمه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه) زندگی با خانم شاغل (۲۵ مطلب مشابه) مسائل زنان شاغل (۳۵ مطلب مشابه)