مطمئناً شما در امتحانی شرکت نمی‌کنید که قبلاً برای آن مطالعه نکرده باشید. در یک مسابقه دو ماراتن شرکت نمی‌کنید مگر اینکه قبل از مسابقه سخت تمرین کرده باشید. همین استدلال در ازدواج هم صادق است. آمادگی برای ازدواج یک موضوع اساسی در دستیابی به یک ازدواج موفق و ماندگار است. در این مقاله نظر یک مشاور خانواده در مورد توصیه های آمادگی قبل از ازدواج را با شما به اشتراک می گذاریم:

ارزش ها و اهداف مشترک در ازدواج

در مورد اینکه هدف و تعریف همسر آینده شما از ازدواج موفق چیست بحث کنید. ممکن است هر یک از شما دیدگاه متفاوتی نسبت به زندگی مشترک داشته باشید، بنابراین برای صحبت راجع به شیوه ساختن زندگی مشترک بعد از ازدواج خود وقت بگذارید و در تعیین معیارهای انتخاب همسر مناسب خود جدی باشید.

در مورد کارهای روزمره با همسر آینده خود صحبت کنید

هرگونه نظر و الویتی که راجع به کارهای خانه و امور روزمره زندگی دارید با همسر خود به بحث بگذارید. از شستن ظروف منزل، خرید وسایل خانه، نحوه چینش وسایل و دکوراسیون خانه و هر چیزی که برای شما در زندگی مشترک اهمیت دارد با همسر آینده خود به گفتگو بپردازید.

در مورد فرزندان با همسر آینده گفتگو کنید

آیا نظر همسر شما نسبت به داشتن یا نداشتن فرزند مشترک است؟ اگر پاسخ مثبت است در مورد تعداد آن صحبت کنید. اگر روزی بچه‌دار شدید آیا به همسر خود اجازه می‌دهید کار خود را ترک کند و در منزل بماند تا از فرزندان مراقبت کند؟ آیا ازلحاظ مالی به‌صرفه است؟ آیا همسر شما دوست دارد این نوع زندگی را که خانه‌داری کند؟ آیا در روش تربیت کودک و فرزندپروری با همسر خود تفاهم و اشتراک نظر خواهید داشت؟

آیا پول در ازدواج مهم است؟

اگرچه خیلی از افراد در هنگام طرح مباحث مالی با نامزد خود راحت نیستند، اما برای دستیابی به یک ازدواج موفق می‌بایست راجع به هزینه های زندگی مشترک و نقطه‌نظر همسر خود در مورد پول حرف زد. آیا قصد دارید یک حساب مشترک باز کنید و تمامی دارایی های خود را با هم به اشتراک بگذارید؟ هدف مالی شما در زندگی مشترک چیست؟ اولویت شما در پس‌انداز پول چیست؟ مسکن، لوازم خانه، خودرو، مسافرت‌های پی در پی و یا پس‌انداز پول برای آموزش فرزندان در آینده؟ یا پس‌انداز برای دوران بازنشستگی ؟ آیا همسر شما شخصیت ولخرجی دارید یا تمایل به پس‌انداز دارد؟ آیا بدهی مالی دارد؟ چگونه می‌خواهد آن را پرداخت کنید؟

مهارت برقراری ارتباط با همسر را یاد بگیرید

آیا شما خود را یک فرد اجتماعی می‌دانید؟ آیا می‌توانید با منطق راجع به هر چیزی صحبت کنید؟ یا نیاز به یک مشاور روانشناس دارید تا مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر را در شما تقویت کند؟ در مورد اختلاف‌ با همسر در مسائل زندگی چگونه برخورد خواهید کرد؟ دانستن اینکه همسر شما در مورد مسائل حساس زندگی مشترک چگونه برخوردی دارد، بسیار مهم است. از او بپرسید اگر روزی به‌عنوان همسر شما به افسردگی مبتلا شدم و قادر به ادامه کار نبودم، واکنش وی چه خواهد بود؟ این سؤالات می‌تواند نگرش شما نسبت همسر آینده‌تان را تعیین کند.

نقش دین و مذهب در ازدواج موفق

اگر هر دو شما مذهبی هستید، نقش دین در زندگی خود را مشخص کنید. اگر شما هرروز به مسجد می‌روید آیا انتظار دارید همسر شما هم همین‌گونه عمل کند؟ آیا در به‌جا آوردن اعمال و فرایض دینی خود جدی هستید؟ آیا انتظار دارید همسر شما به آموزه‌های دینی به‌خوبی شما پایبند باشد؟ اگر با همسر خود در مسائل دینی اختلاف‌نظر دارید چگونه آن را حل می‌کنید؟

نقش روابط جنسی در ازدواج موفق

روابط جنسی و زناشویی چقدر برای شما و همسر شما مهم است؟ اگر میل جنسی شما و همسرتان در یک حد نباشد چه خواهید کرد؟ اگر یکی از شما در داشتن رابطه جنسی ناتوان باشد چه؟ تعریف شما از  روابط نامشروع و خیانت همسر چیست؟ نظر شما در مورد برقراری ارتباط همسر خود با همکاران و افرادی از جنس مخالف هستند چیست؟ آیا از نقش مشکلات روابط جنسی در اختلاف زن و شوهر آگاهید؟

نقش خانواده همسر در زندگی آینده شما چیست؟

میزان مشارکت خانواده همسر در ازدواج و زندگی مشترک شما چگونه خواهد بود؟ نقش آن‌ها زمانی که صاحب فرزند شدید چگونه خواهد بود؟ در تعطیلات الویت ملاقات خانواده شماست یا همسرتان؟ در صورت دخالت خانواده همسر در زندگی مشترک شما، واکنش شما چیست؟ برای حفظ احترام خانواده هر دو طرف به‌خوبی بحث کنید.

مشاوره ازدواج یا کلاس آمادگی قبل از ازدواج را در نظر بگیرید

منتظر نباشید تا رابطه شما با مشکلات جدی روبرو شود سپس به دنبال مشاوره خانواده بگردید. حتماً مشاوره را قبل از ازدواج انجام دهید. تحقیقات نشان داده است بیش از ۸۰ درصد زوج هایی که توصیه های قبل از ازدواج را جدی گرفتند، توانایی بیشتری در حل مسائل زناشویی و مشکلات بعد از ازدواج خود داشته و زندگی موفق را تجربه کرده اند.

مشاوره قبل از ازدواج به شما مهارت‌های برقراری ارتباط صحیح با همسر را می‌آموزد. شما در کلاس‌های مشاوره ازدواج چیزهای زیادی در مورد همسر آینده خود یاد خواهید گرفت.

به‌ علاوه، مشاوره روانشناسی و ازدواج به شما مهارت‌های زندگی و حفظ ازدواج در زمان‌هایی که زندگی شما در مسیر جدایی و طلاق است را می‌آموزد.

http://moshaverebama.com


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
شناخت قبل از ازدواج (۱۵۲ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه) رپورتاژ آگهی (۴۳ مطلب مشابه) لزوم مشاوره قبل از ازدواج (۴ مطلب مشابه)