بچه ها یکی از دوستانم یه سوالی رو مطرح کرده که من واسطه شدم در خانواده برتر با شما در میون بذارم، موضوع مهمیه، ممنون میشم در نهایت دقت راهنماییش کنید؛

" اخیرا با دختری آشنا شدم که از جهات بسیار زیادی شبیه منه (فرض کنید تو دید و بازدید نوروز دیدمش)، احتمالا 5-4 سال ازم کوچیکتره و بسیار باهوش و تحصیل کرده یک رشته ی مهندسی (فرض کنید مهندسی شیمی) هست، فهمیده و روشنفکره و احساس میکنم مسیر زندگیش شبیه من بوده، تصمیمات اعتقادیش رو خودش آگاهانه میگیره و تفکراتش رو خودش میسازه!، کلا دختر خوبیه، خوشم میاد ازش.

از طرفی تمایلاتش و احساساتش رو کاملا درک میکنم، انگار خوده خودمم! حتی میتونم کارهاش رو پیش بینی کنم!، همه ی احساسات به کنار، الان من بیشتر حس شگفت زدگی دارم!

خب، اگر از این مساله صرف نظر کنیم که شباهتش به من برای خودم هم خیلی عجیبه و تا الان همچین موردی رو ندیده بودم (و حتی تصورش رو همم نمیکردم که یه فرد خصوصا در بین دختران این جوری باشه)، سوالی دارم ازتون که هنوز پاسخش رو نمیدونم؛

اگر پسندیدمش و زندگی مون رو شروع کردیم، مشکلاتی که ممکنه در آینده باهاش مواجه بشم چه مواردی رو شامل خواهد شد؟!

توضیح بدم خدمت تون که، ببینید من در مورد وجه اشتراک بین طرفین و این چیزها کمتر تحقیق و اندیشه ای کردم و بیشتر به نقش مکملی دختر و پسر برای همدیگه پرداختم، چون که تا این لحظه هیچ وقت هیچ کسی رو شبیه خودم ندیده بودم و با مساله ی جدیدی مواجه شدم!

همیشه فکر میکردم چاره ای ندارم جز این که یه دختر که پتانسیل ذاتی خوبی رو داره باید انتخاب کنم و بعد با راهنمایی هام ، مثل اون چیزی که میخوام تو مسیر زندگی باشه هدایتش کنم!

اما این یک مورد استثنائا شبیه یه هلوی آماده میمونه که میتونی گاز بزنی! میخوام بدبینانه ترین احتمالات و بدترین اتفاقات و سخت ترین مشکلاتی رو که طرفین خیلی مشابه همدیگه هستند در زندگی مشترک بررسی کنید، سوالی که خودم هنوز جواب کاملش رو نمیدونم!

لطفا افراد حرفه ای و با تجربه تر زمان بگذارن و کمکم کنند، مساله پیچیده ست! اگر چنانچه تجربه یا مقاله یا تحقیقی در این مورد صورت گرفته رو بهم معرفی کنید؛ از نقطه نظرات سایر دوستان هم حداکثر استفاده رو میکنم.

مرسی 

پی نوشت؛

بچه ها ممنونم که به سوال این دوست صمیمی من پاسخ میدید، من سوالش رو کامل تر میکنم، مزایای این ازدواج چیه ؟! این اشتراک و شباهت بسیار زیاد طرفین چه دستاوردهایی میتونه داشته باشه؟! خواهش میکنم با دقت روش فکر کنید ، چون این سوال خود من هم هست .

"امیر رضا کیانی فر"


مرتبط:

پسرم، در دانشگاه از دختری خوشم اومده که دقیقا شبیه منه

پسری درونگرا هستم، با یکی مثل خودم ازدواج کنم ؟

مگه نباید هر کسی با یکی مثل خودش ازدواج کنه ؟!

با یکی مثل خودم ازدواج کنم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)