بعضی از مردم ایران چه دشمنی با واژه ی (روشنفکر دارن)؟ مگر نه اینکه تمام کشورهای پیشرفته جهان پیشرفت شان را مدیون جامعه روشن ذهنش است؟ به نظرتون اگر ما روشن ذهن ها برامون محترم بودن الآن جامعه بهتری نمی داشتیم .چرا هر بی سرپایی که ژست آدم امروزی رو می خواد در بیاره برای پز دادن فوری میگیم روشنفکر؟ چرا هر آهن پاره ای رو طلا خطاب می کنید

دشمنی ما با جامعه روشنفکر از کجا میاد؟  نخبگان هر جامعه ای تاج زرین آن جامعه هستن . چرا هر مقلد بیسوادی که مطالبی رو از جایی کپی می کند یا حفظ می کند و تقلید واژه روشنفکر رو نجس می کنیم؟

ما تا کی میخواهیم این گونه کمر همت به نابودی جامعه خود ببندیم. 

مگر ما کم از سنتی بودن و عقب افتادگی و افکار پوسیده  آسیب خوردیم امّا حواس مان نیست موقع درماندگی همین جامعه امروزیست و معاصرست که به دادمان می رسد . ما چرا این قدر ملت هزار راه و هزار چهره هستیم . هر خانمی هر آقایی دو جمله بلغور می کنه میگن اه اه این و ببین روشنفکر بازی در میاره، تا کی می خواهیم بیسوادی خودمان را با غرور احمقانه فهمیدگی جلو دهیم.

ما ملت عجیبی شدیم عجیب تر از هر ملتی، به نظر شما ما چرا این جور شدیم کی ما به این حد از فروپاشی ذهنی و اخلاقی رسیدیم، چرا این قدر ما تشخیص مان خنگ تشریف دارد؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)