سلام

موضوعی که میخوام پیشنهاد بدم در مورد تقسیم ارث هست. پدر و مادر خودشون ارث رو مساوی تقسیم کنند. این جوری از بالا کشیدن پسر بزرگتر جلوگیری میشه . میدونم اینجا افرادی هستند که یکی ارث شون رو خورده و کلی داره پز میده. به نظرم این اصل پسروار دختروار اشتباهه ، ما ایرانی هستیم ، داریم در سال ۱۳۹۷ زندگی میکنیم ، زن و مرد هر دو انسانند و مشغله‌های خودشون رو دارند ، خصوصا تو این گرونی .

الان دیگه مثل قدیم اعراب نیست که مرد کلی زن و بچه داشته ، الان وقتی یه خانواده نهایتا پنج نفره‌ است و زن و مرد پا به پای هم کار می‌کنند و مردها هم یک زن دارند و یک بچه، ارث باید مساوی تقسیم شه ، این انصاف نیست ، عدل نیست . اون دختر هم این پول رو لازم داره به زخم زندگیش بزنه .

بعضی بچه‌ها پدرشون رو گول میزنند و همه چی رو بالا میکشند ، موقعی بچه‌های دیگه متوجه می‌شند که کار از کار گذشته  اونم تو این گرونی . بعضی بچه‌ها حس برتری به خواهر برادرشون دارند و معتقدند همه چی باید برای اونا باشه ، بعضی شون آدم با دسترنج خودش بدون ارث هم یه چیزی میخره چشمشون برنمیداره و الم شنگه به پا میکنن .

همین هایی که مال حرام تو مالشونه، میرند خواستگاری کلی پز می‌دند که پسرشون دو تا خونه داره و ... ، پز میدن که دخترشون خونه داره و خواستگار جمع میکنند ، اما با چه پولی؟! با مال حرام
، به قیمت در به در شدن پدر بزرگ و مادر بزرگ


مرتبط:

یه شخص روی چند درصد از اموالش اختیار داره که بخواد به اسم کسی بزنه؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)