ماجرای مدرک گرایی توی ایران خیلی قدیمی شده ، ولی هنوز خیلی ها درگیرشن ، نمیدونم یه سری ملاک و معیار عجیب هم هست ! مثلا رشته های انسانی رو میگن خب اونا که آسونه همش حفظیه رشته های همین جوری! در صورتی که خیلی رشته های عمیق و مفهومی اند و اگر قرار باشه کشوری ساخته بشه با علوم انسانی ساخته میشه!

الان که فعلا سه رشته اصلی علوم پزشکی رو بورسه! اصلا مگه رشته اصلی و فرعی داره ؟ مثلا خیلی عجیبه برام که من مهندسی میخوندم زمانی به یک خانوم دانشجوی پزشکی علاقمند شدم رنک دانشگاه من 6 صنعتی کشور بود ایشون اووووه دانشکده بود اصلا همه دهنشون از تعجب که دمت گرم و چطوری شده که قبول کرده؟ تنها تفاوت از نظر همه چی همون رشته بود !

بعد برام عجیب بود چون از اول عشق مهندسی داشتم و حرمت عجیبی داشت برام ! الان این خیلی بده و سخته که الان که انصراف دادم و دارو خوندم انگار عوض شدم ؟ یعنی یک رشته و مدرک انقدر مهمه ؟ ارزش من به یک کد رشته محل بستگی داره ؟

خواهشن بذاریم کنار بحث اینو که تاریخ و جغرافی الکی هستند یا مهندسی اشباع شده و همه مهندسن!  علم ، علمه! همه ی رشته ها خوبن کفوی هم اگه هست خودمون میسازیم مهندسی توی اروپا اکثرن به کارشناسی قناعت میکنن نکه اینکه بخوان کار تحقیقاتی کنن بعد میبینی همون مهندس خانومش استاد دانشگاهه ! قدیما اینجوری نبود برای مثال شهرزاد تو سریال پزشکه شوهرش ادبیات میخونه میدونم مثال جالبی نبود ولی کلی گفتم !

یا علی


مرتبط:

برای اخذ مدرک دکتری حرفه ای، همه مقاطع رو باید پیوسته خوند؟

سوالی از دانشجویان محترم دکتری حرفه ای

چند سوال در مورد تحصیل در مقطع دکترا

درسته که خواستگار برای دختران دارای مدرک بالا کمتر میاد؟

میترسم مدرکم ارزش نداشته باشه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)