سلام به همه کاربران خانواده برتر

میخواستم درباره یکی از شیوه های کلاه برداری که خودم هم دچارش شدم اطلاع بدم ؛

امسال در مقطع ارشد یکی از دانشگاه های تهران قبول شدم برای ثبت نام که رفته بودم بعد از ثبت نام برای قیمت کردن لپ تاپ در تهران به توصیه یکی از دوستام به پاساژ علاالدین داشتم میرفتم٬ وسط راه یه نفر که به عنوان فروشنده گوشی بود داشت با یه نفر دیگه که به عنوان خریدار ( مغازه دار گوشی ) بود حرف میزد.

فروشنده میگفت گوشی را از همراه اول جایزه گرفته و تا حالا ازش استفاده نکرده و فقط پلمپ گوشی را باز کرده . توجه ما هم بهشون جلب شد وقتی فهمیدند توجه ما بهشون جلب شده پیاز داغش را زیاد کردند و فروشنده گفت گوشی را با قیمتی که خریدار گفت نمیفروشم٬ در حالی که ما کنار فروشنده بودیم و باهاش درباره گوشی صحبت میکردیم چند نفر دیگه هم اومدند و برای اینکه اعتماد به فروشنده رو جلب کنند گوشی را از فروشنده گرفتند و تست کردند و چند تا کد هم زدند که بگن گوشیه خوبیه و اصلا کار نکرده و گفتند حیف که پلمپ را باز کردی وگرنه با قیمت بیشتری ازت میخریدیم .

اینطور شد که ما به فروشنده اعتماد کردیم و گوشی را به قیمت ۴۸۰ تومن ازش خریدیم ولی بعد از چند ساعت من با سرچ تو اینترنت فهمیدم گوشی تقلبیه و اصلی نیست و قیمت واقعی گوشی حدود ۲۰۰ تومن هست .

برای پیگیری که به کلانتری رفتم گفتند باید شکایت کنی و پیگیر باشی و روند طولانی داره برا همین بیخیال شکایت شدم و از گوشی استفاده کردم که گوشی هم اصلا به درد نمیخوره کلی مشکل سخت افزاری و نرم افزاری داره حتی صدای کسی که بهش زنگ میزنی نمیاد و برای شنیدن صدا باید از هندزفری استفاده کنی .

چند روز پیش که دوباره به خیابان جمهوری رفتم کلی از همون کلاهبردارا را دیدم که به همون شیوه میخواستن توجه من و مردم را جلب و گوشی های تقلبی را با قیمت بالایی بفروشن . حتی افرادی هم اونجا دیدم که مثل من کلاه سرشون رفته بود ولی دستشون جایی بند نبود . از همه دوستان درخواست دارم از هیچ دستفروشی جنس گرون ( بالای حدود ۵۰ تومن نخرن ) . چون اگه کلاه بره سرشون هیچ کاری نمیتونن بکنن .

اگه شده پول بیشتری بدید ولی از مغازه و فروشگاه های معتبر جنس بخرید . من که داغ گذاشتم رو دستم که از دست فروش چیزی نخرم مخصوصا این نوع اجناس . امیدوارم برای هیچ کس این مشکلات پیش نیاد

از همه تقاضا دارم این پیام را به دوستان و آشنایان شون برسونند و اگه تو گروهی عضو هستن اونجا هم اطلاع رسانی کنن که کسی مثل من کلاه سرش نره


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خرید اینترنتی و مشورت در خرید (۹۰ مطلب مشابه)