سلام

شما دوستان رو ارجاع می دم به خوندن بخشی از نظر یکی از دوستان که تو پست " معرفی کارهای عام المنفعه " نوشتند:

"... من دو تا بچه رو متقبل شدم که ماهیانه مبلغی رو بهشون کمک کنم، ... متعلق به یه موسسه خیریه س که ما سالها صدقات و نذوراتمون رو اون جا میدادیم ، ..." . و همین طور به این نظرشون که تو پست " گنج در خفای خودم رو کجا پیدا کنم ؟ " ارسال شده:

"... فقط خواستم بگم اینایی که مثل من نه چادری ان نه بی بند و بار و میانه هستن بخدا ایناهم میتونن زن زندگی باشن. موفق باشید"

اگر بنده که اون دو تا پست رو ارسال کردم، با فرض اینکه یه نظر هم برام مفید واقع شده باشه، همین جمله آخره باشه که باعث شد بنده نگرشم رو نسبت به خانوم های حتی بد حجاب بهتر کنم، چه برسه به غیر چادری ها .

متاسفانه یا خوشبختانه دید ما به یه آدمی که ریش داره یا چادریه، یا یه کمی در مورد اسلام و ... صحبت می کنه، اینه که ایشون دیگه نباید خطایی داشته باشه .

اما بنا بر همین اصل بالا، شما هم با این دید نگاه کنید که اون بنده خدایی که اصطلاحا جانماز آب می کشه، شاید چند جا هم اشتباه کنه و اشتباه تصمیم بگیره و اشتباه عمل کنه .

ما باید به این برسیم که همه مون نقص هایی داریم هر چند که قبول دارم اگر اشتباهی رو از کسی که ازش انتظار نمی ره ببینیم، خیلی برامون ناراحت کننده تر می شه.

به همین دلیل هم امام صادق این جمله رو عرض می کنند که:

«مَعاشِرَ الشیعةِ! کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا، قولوا لِلنّاسِ حُسْنا، واحْفَظوا ألْسِنَتَکُمْ وَکُفُّوها عَنِ الفُضولِ وقَبیحِ القَوْلِ»
ای گروه شیعه! زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما، با مردم نیکو سخن بگویید، و زبانتان را حفظ کنید و آن را از زیاده روی و زشت گویی بازدارید.

این یعنی اینکه وقتی ما می گیم مسلمونیم، باید حواسمون خیلی بیشتر به رفتار و گفتارمون باشه .

مدته زیادی عضو این وبلاگم و بعید می دونم کسی بنده رو بشناسه چون خیلی کم نظر می ذارم. یکی از دلایلش هم همینه که :

- "هر که سخنش بسیار باشد لغزشش فراوان باشد هر که لغزشش بسیار باشد گناهش زیاد شود و هر که گناهش زیاد شود آتش برای او بهتر است" - پیامبر اکرم (ص)

- "هر که حرفش زیاد است، اشتباهش بسیار و هر که اشتباهش زیاد است، حیا و شرمش کم و هرکه شرمش اندک است، پرهیزکاری اش اندک و هر که پرهیزکاری اش کم باشد، دلش می میرد و هر که دلش بمیرد، وارد دوزخ می شود" - حضرت علی (ع)

دوستان، برادران و خواهران گرامی؛

افراد دیگه ای هم هستند که نظرات شما رو می خونند، پس ان شاءالله اول بنده و بعد شما این رو در نظر داشته باشیم که الزامی وجود نداره تو همه جا نظراتمون رو بگیم. توجه داشته باشید که اگر اشتباه باشه چه عواقبی داره ؟

از طرفی باید این رو هم مد نظر قرار بدیم، حتی اگر فکر می کنیم که نظرمون اشتباه هم نیست، دلیلی وجود نداره که به قیمت ناراحت کردن یک یا چند نفر، حتما صحبت کنیم و حرفمون رو به کرسی بنشونیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تفکر در احادیث و روایات (۲۷ مطلب مشابه)