با سلام
خدمت کاربرای سایت

امروز میخوام در مورد هک صحبت کنم .  امروزه کلمه هک یه کلمه ای هست که در مورد هر کار نفوذ استفاده میشه که کلمه ای جامع هست و نباید برای بعضی ها به کار برد. خب یه کلمه ای هست بنام کرک . حالا کرک چیه و تو چه کارایی استفاده میشه :

کرک یک نوع نفوذ به اکانت هست که به اشتباه به جای کلمه کرک از کلمه هک استفاده میکنن.

هک چیست؟

هک به تعریف ساده  یعنی اینکه یه برنامه نویس برنامه ای بنویسه که مثلا ایمیل یا اکانت  شخص x رو بدیم به برنامه و برنامه بعد چند دقیقه پسورد ایمیل یا اکانت رو بده.

کرک چیست؟

کرک یعنی یه نفر به اصطلاح هکر بیاد  با استفاده از یک لیست که دارای ایمیل و پسوورد یا  یوزر نیم و پسورد هست یک اکانت رو کرک کنه.

توضیحات بیشتر در مورد کرک  :

فرض کنیم یه هکر میاد نفوذ میکنه به یک سایت و اطلاعات کاربرای اون سایت رو بر میداره حالا اطلاعات چی هستن؟ اطلاعاتی مانند ایمیل و پسوردی که با اون تو سایت ثبت نام کردن. بعدش این اقای هکر این اطلاعات رو پخش میکنه که اطلاعات دیتابیس نام داره. بعدش یه نفر ( کرکر ) که این دیتابیس ( محل ذخیره شدن اطلاعات کاربران یک سایت )  رو بدست آورده میاد با استفاده از این دیتابیس یه سایت دیگه رو کرک میکنه یعنی میاد تو یه برنامه که میتونه یوزر نیم و پسوورد هارو یکی یکی امتحان کنه و ببینه تو سایت دیگه هم با این یوزر نیم و پسوورد اکانتی ثبت شده یا نه ؟

اگه بخوام با مثال و ساده تر بگم یعنی مثلا شما ایمیلتون khbartar@gmail.com هست خب ؟ و رمزش هم 123 و تو سایت x ثبت نام کردین این شخص کرکر میاد و این اطلاعات رو  از یه سایت هک میکنه و بصورت دیتابیس بر میداره .

بعدش میاد از سادگی فرد استفاده میکنه و تو یه سایت دیگه این اطلاعات رو امتحان میکنه البته با برنامه خاص خودش ، چون امتحان کردن اطلاعات عظیم مثلا چند هزار نفری که یکی یکی امتحان بشه کار ساده ای نیست .

خب این سادگی فرد چی هست؟

مثلا من میام تو سایت google با اسم khbartar و رمز 123 ثبت نام میکنم خب حالا میرم با این اسم تو اینستا یا هر سایت دیگه  ثبت نام میکنم و رمزشم از روی سادگی می زنم 123 ، خب این اقای به اصطلاح هکر که این اطلاعات از یه سایت دیگه بدستش اومده میاد تو ایسنتا امتحان میکنه و میبینه این جیمیل دارای اکانت اینستا هست و شخص قربانی فکر میکنه که یه نفر اومده هک کرده نه عزیز من ،این شخص اتفاقی پیج شمارو زده.

حالا میگین خب اتفاقی بوده ؟ پس مال بازیگرا و هنرمندا چی که هی زرت و زرت هک میشن ؟ خب اون شخص کرکر میاد فقط اسم هنرمندا و یه لیست پسوورد که ممکنه یکی از پسوورد ها مال اون پیج باشه با برنامه امتحان میکنه ، یعنی چی؟ یعنی اینکه میاد مثلا میزنه khbartar و یه لیست پسوورد میزنه .

مثال لیست پسوورد : 1548، 5547 ،456،123 ، 698 .

حالا برنامه میاد یکی یکی این رمز هارو رو اکانت مورد نطر امتحان میکنه و ممکنه یکی از رمزا که مال اون اکانت هست درست از اب در بیاد و پیج به دست شخص کرکر بیافته.

یه روشم هست که البته روش نیست نهایت مفت خوری هست مثلا یه سایت هست به اسم ******* و میاد تمام دیتابیس هایی که هک شدن رو به فروش میذاره و فرد با پرداخت چند دلار میتونه به رمز ایمیل و اکانت های مورد نظرش دست پیدا کنه که بعضی هنرمندا اینجوری هک شدن و میشن مثل : خواننده معروف ، و اکانت اینستای سایت ها و بازیگرای *****
خب میگین این برنامه میاد یکی یکی اکانت هارو امتحان میکنه؟ بله درسته ولی با سرعت بیش از حد انتظار.

کرک در این خلاصه نمیشه و خیلی گسترده تر هست و فرد باید خیلی ماهر باشه مثلا نیاد اکانت سایت های اجتماعی رو با سایت های بازی کرک کنه و ... که خیلی چیزا باید مد نظر گرفته بشه ولی این کار حرام هست چون بعضا اکانت های پولی رو کرک میکنن و میفروشن که نه از لحاظ شرع درسته و نه کار انسان دوستانه ای هست.

پیشنهاد : سعی کنید از پسوورد های طولانی و غیر قابل حدس و غیر مرتبط با اطلاعات شخصیتون مثلا شماره تلفن ، سال تولد ، شماره شناسنامه و ... استفاده بکنین! میدونم یکم سخته فهمیدن این مطالب ولی دقیق بخونید متوجه میشید .

از این مطلب نتیجه میگیریم اگه جیمیل تون ( آدرس ایمیل )  فلان هست و رمزشم فلان،  نیایید و تو اینستا هم با  همون نام کاربری و رمز ثبت نام کنید و نهایت سو استفاده رو به آدام های به اصطلاح هکر بدین.

امیدوارم این مطلب هم مفید بوده باشه و خیلیا ازش با خبر شده باشن.   ایا موافق هستین این مطالب ادامه پیدا کنه؟

موافق هستین مطلب بعدی در مورد خرید گوشی تلفن همراه باشه؟ نظر یا پیشنهاد خاصی ندارین؟

ممنون میشم نظراتتونو بدونم
ایا برا کسی مفید بوده؟

مرتبط:

کسی فقط ایمیل ما رو داشته باشه چیکار میتونه بکنه؟

با داشتن شماره موبایل ، میشه گوشی رو هک کرد یا نه؟

میترسم از اینکه روزی عکس های خودمو تو اینترت ببینم

گوشیم هک شده یا نه؟

یه نفر در فضای مجازی ردم رو میزنه

خطرات دادن اسکن کارت ملی و اطلاعات شخصی برای شغل اینترنتی

چطور می تونم بفهمم که چه کسی اینستاگرام منو هک کرده؟

درباره هک کردن گوشی با فرستادن فایل کسی اطلاعاتی داره؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
امنیت در فضای مجازی (۵۹ مطلب مشابه)