در زندگی هر فردی راز‌هایی وجود دارد که مایل به بیان آن راز‌ها به اطرافیان خود ندارند و راز‌هایی وجود دارد که دختر و پسر نمی‌دانند پیش از ازدواج آن‌ها را به طرف مقابل خود بگویند یا نه مسئله‌ای باعث خدشه دار شدن رابطه می‌شود نباید مطرح شود.

یکی از موارد مهم که آقایان پنهان می‌کنند مسائل مالی است که با پنهان کاری اعتماد طرف مقابل بیشتر می‌شود و اگر مسائل مالی را به صورت شفاف مطرح نکنند بعد از ازدواج در زندگی مشترک توقعات بیشتر می‌شود و رابطه را به چالش می‌کشاند.

از مسائل مهم که پیش از ازدواج باید مطرح شود آن است که پیش از این رابطه جدی، رسمی و شرعی داشته اند و اگر این نوع رابطه وجود داشته باید بیان شود، اما اگر رابطه جدی نبوده و یا یک رابطه یک طرفه که منجر به شکست شده است لازم به بازگو کردن نیست چرا که شک و تردید در طرف مقابل ایجاد می‌کند.

از دیگر مسائل مهم که پیش از ازدواج که بیان آن حائز اهمیت است بحث بیماری و سلامت جسمانی است، طرفین ممکن است بیماری خاصی داشته باشند که این بیماری تا آخر عمر با آن‌ها همراه باشد و ممکن است برای از دست ندادن طرف مقابل از بازگو کردن آن امتناع کنند، اما این کار بسیار اشتباه است و باید طرف مقابل خود را آگاه کنیم.

مسائلی مثل اعتیاد و اختلالات روانی باید به وضوح بیان شود تا طرف مقابل در کمال آگاهی تصمیم بگیرد می‌تواند این مسئله را بپذیرد و یا نه.

اختلافات خانوادگی و نوع ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر لازم نیست مطرح شود، چرا که هیچ مسئله‌ی کم اهمیتی نباید باعث برهم خوردن این ازدواج شود.

"رقیه نوری پور لیاولی"

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان


مرتبط:

در خواستگاری دروغ گفتن نشانه ی نداشتن صداقت هستش ؟

شروع زندگی با دختری که صداقت نداره عاقلانه است ؟

صداقت خواستگارم منو دو دل کرده!

در مورد بیماریم( اختلال دو قطبی) ، چقدر باید صداقت داشته باشم ؟

چرا بعضی ها برای صداقت احترام قائل نیستند ؟

دروغگویی بعضی از دختران دوست پسر دار به خواستگار

چطوری در جلسه خواستگاری، بدون دروغ دل طرف رو بدست بیارم ؟

دروغ هنگام تحقیق در خواستگاری

خواهشا در جلسه خواستگاری راستش رو بگید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
درد دل های دختران و پسران (۲۰۹ مطلب مشابه) اعتراف در جلسه خواستگاری ! (۲۳ مطلب مشابه) شناخت قبل از ازدواج (۱۵۲ مطلب مشابه)