بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
متنی که مینویسم یه درد و دل هست بیشتر اگه صلاح دیدین کمکم کنید من یه پسر 22 ساله ام که مثل هر جوون دیگه ای دوست دارم ازدواج کنم . میدونم این مشکل رو خیلیا دارن . من درسم تمام شده و خدمت هم به دلیل فوت پدرم معاف شدم ( قانون کفالت ) .
الانم حدود 5 ماهی میشه توی یه مغازه تنظیم موتوری مشغول به کار ( شاگردی ) هستم . پس انداز کل زندگیه منم 6 میلیون هست . من نزدیک 1 سال پیش درباره علاقم به ازدواج با خانوادم صحبت کردم .
گفتم تا من یه شغلی واسه خودم دست و پا کنم شما هم بگردید یه دختر خوب برای من پیدا کنید . اولش قبول نمیکردن ولی بالاخره راضی شدن . گذشت و گذشت تا رسیدیم به سال 95 به خانوادم گفتم من حدود 6 ماهه دیگه مغازه خودم رو راه اندازی میکنم ( یه جایی رو کرایه میکنم و همین شغل تنظیم موتوری رو ادامه میدم واسه خودم )
شما دختر خوب پیدا نکردید هنوز ؟ گفتن نه !! گفتم چطور 1 سال گذشت هنوز خبری نیست ؟ گفتن ما به چند نفر سپردیم ولی جوابی ندادن !!! گفتم بابا پی گیری کنید با یک بار زنگ زدن به کسی که آدم جوابش رو نمیگیره .
گفتن الان اصلا تو شرایطشو نداری !!!!!!
گفتم چطور ؟ شما که راضی شده بودین .

شروع کردن حرفهای تکراری زدن که تو پول نداری شغل نداری بدبختی بیچاره ای ...
گفتم بابا یه مغازه کرایه میکنم بعدش دیگه آقای خودم میشم الانم که شاگردی میکنم میخوام تجربه هام زیاد شه .
گفتن نه تا تو بیای مغازه بزنی کارت رونق بگیره حداقل درامد 2 میلیون داشته باشی اون موقع اره میریم خواستگاری کسی الان نه .
بهشون گفتم من خودم یه دختری رو در نظر گرفتم  از فامیل و اقوام خودمون هم هستن و  رشته مامایی خونده الانم شغل داره ماهی 1.5 درامدشه .
اینو که گفتم همشون گفتن نه اون دختر شاغله خودشو برتر از تو میدونه بهت سرکوفت میزنه .
تو اگرم مغازه زدی باید حقوقت بیشتر از اون باشه . گفتم چرا قضاوت میکنید همه این موضوعات به اخلاق طرف بستگی داره شاید دختره تفکرش اینجوری نباشه .
شروع کردن گفتن ازدواج پول میخواد تو نداری بهشون گفتم تا ما بیایم با  خانواده این دختر صحبت کنیم تا حرفها زده بشه اصلا ببینیم اینا از من خوششون میاد یا نه کلی طول میکشه مگه من همین فردا میخوام ازدواج کنم ؟ و عروسی بگیرم ؟ خود این کارها زمان میبره تا نامزد بشیم تا عقد کنیم ....
دوباره مخالفت کردن گفتن نه عقد خرج داره نامزدی خرج داره
یه حلقه خشک و خالی بخوای بگیری میشه 500 هزار تومن ، سرویس طلا 6 میلیون ، خرج عروسی ....
تازه این دختر شک نکن جوابش هم " منفیه "
گفتم علم غیب دارین که جوابش منفیه ؟ گفتن نه خانواده این دختر تو رو قبول نمیکنن .
هر چی باهاشون صحبت کردم که شما برید جلو اصلا اونا بفهمن ما دخترشونو میخوایم شاید جوابشون مثبت باشه شما از پیش تعیین شده میگید اینجوری که نمیشه
هرچی گفتم فایده ای نداشت
-------------------------------------
از همه این موضوعات گذشته ما 2 تا خونه داریم و 3 نفریم (  3 فرزند ) من و 2 تا خواهرام
خواهر بزرگترم که ازدواج کرده و دامادمون میخوان طبقه بالای یکی از خونه ها رو بسازن
و مادرم و خواهر کوچیکترم رو ببرن طبقه پایین اون خونه
این خونه رو خشک و خالی بدن من
میگم اول زندگی بیام اونجا این خونه رو بدیم رهن دوباره میگن نه هیچ دختری با مادر شوهر نمیسازه اگه هم بگه میسازم دروغ میگه 4 ماهه اول میسازه و بعدش میزنه زیرش
دختر میخواد تو خونه راحت باشه موذب نباشه لباس راحتی بپوشه
گفتم همه اینا قبول میگین من چیکار کنم ؟
تو این خونه میخواین منو تنها بذارین همه وسایل رو هم میخواین ببرین
من تو این خونه خشک و خالی چیکار کنم با کدوم پول  وسیله بخرم اول زندگیم
شما کمکم میکنید ؟ گفتن نه !!!!!
گفتم تو خرج عروسی تو عقد تو نامزدی هم کمک نمیکنید ؟ گفتن نه
دامادمون میگه باید واسه خودت کولر بگیری فرش بگیری تلویزیون بگیری یخچال فریزر بگیری
گفتم اخه چجوری ؟ در میاد میگه دیگه ازدواج همینه خرج داره تو نمیتونی
باید صبر کنی
گفتم تا کی ؟ 50 سالگی ؟ با این تفاصیل ؟؟
شما خودتون کی ازدواج کردین ؟ چجوری ازدواج کردین ؟ چقدر خانواده ها بهتون کمک کردن ؟
این مسخره بازیا چیه منو میخواید ول کنید به امان خدا همشم میگید خودت همه کارارو بکن اخه چجوری ؟
منم ادمم
طرف سربازی نرفته شغل نداره خونه نداره ماشین نداره پولم نداره بهش زن میدن
من که همشو دارم فقط پول اول زندگیمو ندارم باید اینجوری شم ؟
خلاصه خانوادم با من راه نمیان
منم قسم خوردم حتی یه هزار تومن هم ازشون نگیرم تو هیچگونه از مسائل زندگیم
-------------------------------------------------------------------------------------------------
نمیدونم چی بگم ...

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)