🔰 اگر از من بپرسند آزادانه ترین و کم ریسک ترین و لذتبخش ترین فعالیت دنیا چیست؟ بدون کمترین درنگی میگویم: فعالیت رسانه ای در فضای مجازی ایران


🔹 اوج آزادی را می توان در این بستر تجربه کرد؛ هر چه می خواهی بگو، از هر جا، به هر شیوه ای، بدون رعایت هیچ خط قرمزِ سیاسی و اخلاقی و مذهبی!!

🔹 کم ریسک ترین است چرا که هر چه بگویی، کسی نیست به تو بگوید بالای چشمت ابروست!!

🔹 و لذتبخش ترین است چرا که بابت نشر منویاتت هر چند فحاشی و مثبت 18 باشد باز هم افرادی هستند که برایت سوت و کف و هورا بکشند و تشویقت کنند به گستاخی های بیشتر!!!

🔸 بروزترین شاهد مثالی که میتوانم برای این ادعایم بزنم پروژه کاترین شکدام هست؛ چندین روز در فضای مجازی ایران برخی فعالان فضای مجازی ایران هر آنچه که خواستند #بافتند و #سرودند و #تاختند!! از نفوذ تا بیت و سایت رهبری بگیرید تا صیغه کردن 100 شخصیت و سردار و مسئول نظام!! 

🔸 خلاصه چند روز همه چیز را در افکار عمومیِ کاربران #لگدمال کردند و پس از آن با بر ملا شدن حقیقت، بدون پرداخت هیچ هزینه ای در پی طراحی پروژه دیگری رفتند!!!

🔰 اگر از من بپرسند بی ارزش ترین ، بی اهمیت ترین و بی مقدارترین دارایی دنیا چیست؟ بدون کمترین درنگی میگویم: افکار عمومی مردم ایران

🔹 هر فردی به خود اجازه میدهد از دروغ و تهمت و کذب و فحش و اراجیفی که مایل باشد را بواسطه بستر بدون ریسک و هزینه فضای مجازی به افکار عمومی ایرانیان ارائه دهد و پس از اثبات خلاف واقع بودن اکاذیبش، بدون کوچکترین عذرخواهی و هزینه ای در پی طراحی دروغ و تهمت و فحش و اراجیفی دیگر برود!!!

🔰 اگر از من بپرسند اصلی ترین مقصر این واقعیت تلخ کیست؟ میگویم #خودمان ؛ چرا که حاضر نیستیم با نقادانه نگریستن به فعالین فضای مجازی و اعتراض به منتشر کنندگان و ضریب دهندگان به مطالب کذب، در مقابل این رویه غلط ایستادگی کنیم و بستر فضای مجازی را برای دروغ پردازان و کذابین پر ریسک و ناامن کنیم.

◀️ چرا توسط افکار عمومی کانالها و صفحات منتشر کننده و ضریب دهنده اکاذیب کاترین شاکدام بازخواست نمی شوند و آنها را وادار به عذرخواهی رسمی نمی کنند؟!!

#سید احمد رضوی

منبع: کانال ایتا ← @s_a_razavi