سلام وقت بخیر 

من دانشجوی رشته حقوق البته دانشگاه غیر انتفاعی ام و برای کنکور دادن منعی ندارم به خاطر اینکه لازم نیست انصراف بدم

تا الآن شرایط و سطحم جوریه که می تونم این دو ماهی رو  بخونم یه رتبه خوب بیارم حالا در حد پزشکی دولتی  نه ولی پزشکی آزاد و پردیس جای دور یاحتی شهرخودمونم احتمالش هست 

ولی چند روزیه که ول کردم درس رو (البته دروغ چرا بخش خیلی خیلی زیادیش به خاطر تنبلیه) ولی به طور کلی سوال   پایین برام پیش اومده

یعنی مرددم نمی دونم چه کار کنم نمی دونم به کدوم رشته علاقه دارم حقوق یا پزشکی (چون به حقوقم خیلی علاقه دارم ) می ترسم برم وارد رشته پزشکی شم ولی بعد مدتی این همه هیاهو پرستیژ اجتماعیش  برام اشباع بشه یا سختی درس ها کلافم کنه و نتونم پزشک موفقی بشم و حسرت بخورم چرا همون حقوق رو ادامه ندادم که با کار کمتر یه قاضی بشم با پرسنیژ و درآمد یکسان نه ولی کمی کمتر  و   از طرفی هم احتمالش هست اگه پزشکی قبول شم خیلی علاقه مند بشم و به جاهای خوبی برسم ، اصلا  نمی دونم کدوم حالت رخ میده برای همین سردرگمم

 از طرفی به رشته حقوق هم علاقه مندم ولی باز هم مثل حالت قبل می ترسم واردش بشم و بعد از چند سال درس خوندن حسرت می خورم که چرا وارد پزشکی نشدم یا اتفاقاً خیلی آدم موفقی بشم تو این مورد هم نمی دونم کدوم حالت رخ میده

در آخر اجازه بدین یذره از خودم بگم آدمی هستم دروغ چرا تنبل و کمالگرا و پرستیژ اجتماعی خیلی خیلی برام مهمه و خیلی برام ملاک مهمیه ولی نمی دونم علاقه م تو کدوم رشته آیه

شایدم بگید برو یه چند تا کتاب پزشکی رو بخون ببین با روحیت سازگاره یا نه ، امّا این کار رو کردم و  ورق زدم بعضی کتاباشو امّا راستش در وهله اول این کتاب ها رو کتاب های خیلی خیلی خیلی سختی ندیدم یا حداقل کتاب هایی دیدم که در صورت سختی با چند بار خوندن آدم می فهمه از طرفی هم این اومد تو ذهنم که یه سری از همکلاسی هام که خیلی خیلی از من ضعیف تر بودن امّا به دلیل سهمیه رفتن دارن پزشکی میخونن و الآن سال چهارمن این منو ترغیب می کنه که یعنی من اندازه یه اون ها نمی شم؟

ولی باز همچنان نمی دونم چه کار کنم ممکنه هر یک از اون حالاتی که بالا گفتم درباره هر یک از رشته ها رخ بده و من همچنان مردد

امیدوارم کمکم کنین


پیشنهاد:

میخوام رشته علوم قضایی دانشگاه قوه قضایی رو برم

شرایط قبولی و بازار کار دانشگاه علوم قضایی

پرستیژ کاری و میزان درآمد قضات چطوره ؟

چند سوال در مورد قاضی شدن


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)