سلام

چرا منی که مرتب ورزش میکنم . و تیپم خوبه.  حق ندارم قبل ازدواج بفهمم اندام دختر مثلا چادری چجوریه؟ و آیا از این لحاظ هم کفو هستیم یا نه؟
یکی از دوستان سوال در مورد خواستگاری از دختر چادری پرسیده بود.  و فهمیدن اندامش.  ولی اکثرا جواب های غیر منطقی داده بودن. مثلا بهش گفته بودن. اولویت نباید اندام باشه..
ولی این حرف اشتباهه...

اگه طرفمون جذابیت جنسی واسمون نداشته باشه..  دیگه همون لحظه همه چی منتفیه..  اگه با روان شناسی هم آشنایی داشته باشید تو بحث ازدواج کشش جنسی اولین مورده. بعد از اون تازه آشنایی و بحث و گفتگو شروع میشه..

چرا  نباید دخترهای چادری تو جلسات خواستگاری مانتو بپوشن؟
من اگه بدون شناخت از اندام همسرم ازدواج کردم و بعد ازدواج نسبت بهش سرد بودم..  اونوقت خوبه؟؟  اونوقت من میشم چشم پاک؟!!!
تو اون پست بعضی ها پیشنهاد داده بودن مادر و خواهر برن اندام دختر رو ببینن!!!
آخه مگه اونا میخوان باهاش زندگی کنن؟

ممکنه اصلا اونا بگن خوبه ...  ولی از نظر من جذاب نباشه ... چون دید جنس مخالف فرق داره.
یه مثال میزنم ؛

مثلا این بدنسازهایی که خیلی حرفه ای کار میکنن. (در حد رونی کلمن) از نظر خیلی از پسرها بدنشون عالیه.. ولی خبر دارم. که خیلی از دخترها حالشون از اون هیکل ها به هم میخوره..)

به نظرم دختره چادری پیش خواستگار باید مانتو بپوشه..  همون طور که روایت هم داریم.. که دختر پیش خواستگار لباس نازک تر بپوشه.
باور کنید این کمترین حقیه که یه پسر داشته باشه..   همون طور که دخترا راحت میتونن تیپ پسرا رو ببینن.

و این رو به منزله چشم ناپاکی و هیزی نذارید...  فرم سینه و باسن.  تو تحریک جنسی واسه مردا خیلی مهمه...  لزوما باسن و سینه بزرگتر  به معنی جذابیت واسه همه پسرها نیست.
خود من از سینه های بزرگ بدم میاد. و متوسط رو ترجیح میدم.. و حدود این موارد رو  از روی مانتو میشه تشخیص داد.

در آخر بگم من 27 سالمه و تا حالا هم خواستگاری هیچ دختری نرفتم..  فقط این موارد به صورت نگرانی تو ذهنم وجود داره. گفتم با شما دوستان هم در میان بگذارم.


پاسخ :

سلام

سعی می کنم نظرات دوستان رو جمع بندی کنم و چند نکته رو هم اضافه کنم .

از اون جایی که بحث تشخیص اندام در جلسه خواستگاری برای بعضی از دختران و پسران مهمه ، پس نمیشه بگیم نیازی به دیدن نیست .

چون بحث دیدن اندام دختران چادری در جلسه خواستگاری مطرح هستش سعی می کنم روی این نکته تمرکز کنم .

اهمیت تناسب اندام یک خانم این قدر مهم نیست که پسران انتظار داشته باشن در همون جلسه اول خواستگاری ، دختران کشف حجاب کنن !

اگه از مردان متاهل نظر سنجی بشه که از بین اخلاق و اندام ، به کدوم نمره بیشتری میدید ، شک نداشته باشید که طرفداران اخلاق بیشترند .

بنابراین اگه برای یک ازدواج ، چهار جلسه خواستگاری در نظر بگیریم ، اگه قراره در مورد دیدن اندام اتفاقی بیافته ، این اتفاق باید در جلسه چهارم رخ بده .

سه جلسه در مورد شناخت ایمان ، اخلاق ، شخصیت ، مسائل مالی ، امکانات و ... باید بحث بشه و اواخر جلسه چهارم اگه دو طرف تصمیم به ازدواج گرفتند اون موقع برای محکم کاری باید در مورد دیدن اندام اقداماتی صورت بگیره .


چرا جلسه چهارم ؟!

1 - به خاطر این که معلوم نیست حجم بدن یه دختر چادری رو چند نفر قراره ببینن ؟!

2 - به خاطر این که بعضی از پسران ممکنه در همون جلسه اول بعد از دیدن اندام ، تصمیم بگیرن که می خوان یا نمی خوان . طبیعتا ازدواجی که مبنای انتخاب ، اندام باشه ، معمولا آینده ی روشنی نداره .

3 - پسر سعی می کنه بدون در نظر گرفتن تناسب اندام و سایز ، سایر ویژگی های یه دختر رو کشف کنه .

4 - دختر هم سعی میکنه کمالاتش رو به خواستگار اثبات کنه

5 - از تعداد ازدواج هایی که مبنای شکل گیری اون ها ظاهر و اندام هستش ، کم خواهد شد .

و ...


وقتی دختر و پسر 3 جلسه با هم بحث کردند و تا حدودی همدیگه رو شناختند ، دو اتفاق می افته :

1 -پسری که اندام و سایز براش مهم بوده ، ممکنه ویژگی ها مثبت اون دختر رو به چند کیلو اضافه وزن یا کوچکی فلان اندام ترجیح بده و باهاش ازدواج کنه .

مضاف بر این که چربی اضافه خیلی راحت تر از فلان ویژگی بد خلقی ، قابل برطرف کردنه . هفته ای نیم کیلو میشه ازش کم کرد !

2 - برعکسش هم ممکنه اتفاق بیافته . مثلا خواستگار چند ویژگی منفی در دختر کشف کرده ولی بعد از این که دید اندام اون دختر مورد پسندش هست ، از اون ویژگی های منفی چشم پوشی کنه !


ممکنه این سوال در ذهن بعضی ها ایجاد بشه که خطر وابستگی مخصوصا برای دختر وجود نداره ؟

اگه خودشون پای احساس رو وسط نکشن ، معمولا خیر .

موفق باشید

نوع پوشش دختر در جلسه خواستگاری:

در اولین جلسه ی خواستگاری چی بپوشم؟

نوع پوشش اولین جلسه خواستگاری در منطقه شما چیه؟

نوع رفتار و پوشش دختر در اولین برخورد با خواستگار

لباس مناسب خواستگاری برای دختران ظریف

مشورت در مورد نوع لباس دختر در خواستگاری

برای جلسات بعدی خواستگاری از لباس معمولی استفاده کنم

در مراسم خواستگاری چه لباسی بهتره بپوشیم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)