سلام 

وقت همه ی شما بخیر 

یه سوال درباره خواستگاری از خانم ها داشتم.خودم دختر هستم و می خواستم بدونم وقتی یه آقا یا واسطه از خانم خواستگاری می کنه همون لحظه چه پاسخی باید داد؟ بخصوص در مواقعی که اصلاً انتظارش رو ندارید و یا از فرد کاملا غریبه ای هست.

گاهی فکر می کنم اگر همون جا پیشنهاد آشنایی خانواده ها و خواستگاری ایشون رو قبول کنیم آقا یا واسطه ممکنه فکر کنه این دختر چقدر هوله! یا این قدر راحت میشه بهش نزدیک شد! یا پس  خواستگار های احتمالی قبلی هم همین قدر سریع پیشنهاد آشنایی خانواده ها و خواستگاری رو قبول کرده پس خیلی سبکه . از طرفی از خود آقایون شنیدم که میگن از خانمی خوش شون میاد که یه مقدار (نه خیلی زیاد با غرور)خودش رو بگیره و کم محلی کنه نه که دست یافتنی باشه به راحتی .

عده ای هم میگن شما برای بار اول نباید قبول کنی و اگر اون آقا باز هم پیگیر شد پس یعنی واقعاً خواستگاره نه کسی که کلی آدم رو همزمان زیر نظر داره و میاد به هر کسی یه پیشنهاد میده ببینه کی قبول می کنه ...

گاهی خانم یا آقایی در محیط فامیل یا دانشگاه کم و بیش آشنایی با هم دارن و وقتی خواستگاری میشه آنقدرها غیر منتظره نیست ولی اگر همین افراد آشنا و یا غریبه باشن ولی کاملا غیر منتظره باشه باید چکار کرد؟

تصور کنید در مسجد، جشن و دیگر اماکن مشابه عمومی یه نفر از شما درخواست یه راه ارتباطی برای آشنایی داره حالا یاخانم هست یا آقا که این رو به شما میگه چکار باید کرد؟

واکنش در برابر فرد آشنا که باز هم با هم روبرو خواهید شد (مثلا در فامیل، محیط  کار و...) و فرد غریبه که امکان دیدار دوباره ممکنه نباشه چی باید باشه؟

این موارد رو برای یک خانم و آقای مذهبی در نظر بگیرید

ان شاء الله که همه سلامت و شاد باشن و قصد جسارت به خانم ها یا آقایان رو نداشتم.

سپاس



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)