عرض سلام و احترام .

من پسری ام 25 ساله و به لطف خدا مذهبی، در حال حاضر هم مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد الهیات - فقه و حقوق دانشگاه علامه  هستم . در مورد کار هم که چه عرض کنم کار ثابتی ندارم دارم تلاش میکنم تا در آزمون وکالت نتیجه مطلوبی کسب کنم و وارد شغل وکالت بشم و رسما وکیل شم و شغل ثابت داشته باشم . 

و  خانواده هم در این حین خیلی فشار میاره که باید به فکر ازدواج و زندگی مشترک باشم اما  الان من دلم چندان به ازدواج  روشن نیست ...  از یه جهت وضعیت نابسامان اقتصاد کشور رو که میبینم بی خیال زندگی مشترک میشم چرا که اصلا در صورت تحقق ازدواج  زندگی پیشرفتی نداره هر چی میدَوی و تلاش میکنی به هیچ جا نمیرسی.

از جهت دیگه هم بعضی از دختر خانوم های مذهبی با اینکه وضعیت اقتصادی رو میبینن که تعریفی نداره اما باز بحث مادیات و پول رو مطرح میکنن و عنوان میکنن که ملاک شون واسه ازدواج ایمان و اخلاقه که کلا این موضوع از اساس اشتباهه و در عمل جور دیگه اقدام میکنن و قابل ذکر هست اگر برای ازدواج معیار ایمان و اخلاق بود که این همه مجرد نداشتیم ...  و اینکه فراهم کردن بعضی چیزایی که خواسته میشه از جانب دختر خانوم های مذهبی و محجبه به عمر 20  یا 30 سال یه جوون که بیشترش رو هم تو دانشگاه بوده قد نمیده

سرتون رو درد نیارم ...

خودم رو برای مجرد موندن آماده کردم و انگیزه ای هم ندارم واسه ازدواج ، گفتم ان شاء الله از مقطع ارشد فارغ التحصیل بشم برم وکیل بشم و خودم رو با کار و وکالت پرونده ها مشغول کنم

نتیجتا خواستم نظرات شما رو بدونم که من و امثال من با این وضعیت آیا درسته که زندگی مشترک رو شروع کنیم ؟ ...

التماس دعا یا علی


مرتبط با قصد ازدواج بدون داشتن امکانات:

به خاطر آینده ی مبهم، می ترسم برای ازدواج به کسی پیشنهاد بدم

19 سالمه، به دختر همسایه علاقمند شدم، چکار کنم؟

از یکی از همکلاسی هام خوشم میاد اما پیش نیاز های ازدواج رو ندارم

20 سالمه، نمی تونم دختر مورد علاقم رو فراموش کنم

یه پسر 18 ساله ام، از کجای دلم بگم براتون؟!

عاشق شدم ولی سربازی نرفتم، شغل خوب هم ندارم

قصد ازدواج دارم اما درآمدی ندارم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) ازدواج با دختر مذهبی (۶۰ مطلب مشابه)