اعتماد به نفس چیه؟

اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت در مورد خودتون و توانایی هاتون هست و دقیقاً همون موقعی که همه چیز به هم می ریزه و شما را آشفته می کنه، اعتماد به نفس هست که میتونه شما رو یاری کنه. به نظر می رسه که بیشتر افراد موفق و مشهور اعتماد به نفس بالایی دارن؛ واضح است که آنها به خود و آنچه رو که انجام میدن ایمان دارن. پس افزایش اعتماد به نفس و بالا نگه داشتن آن میتونه در بسیاری از مسائل زندگی شما رو یاری کنه و برای هر فردی لازم است. اما کسی که اعتماد به نفس پایینی داره احساس میکنه که مورد قبول هیچ کسی نیست! و نمیتونه کارهاش رو به درستی انجام بده. توی این مطلب قصد دارم شما رو با چند روش کارآمد برای افزایش اعتماد به نفس که خودم تجربه اش را داشتم، آشنا کنم.

1- متناسب کردن قد و وزن

چاقی و اضافه وزن زیاد؛ اندام شما رو کریه کرده و نمی تونید لباس مورد علاقه خود را انتخاب کنید! بلکه مجبورید لباسی که اندازه تون میشه رو بپوشید. و این باعث میشه که ظاهر مورد پسند خودتون رو نداشته باشید. و خود این یکی از موراد کاهش اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری شما میشه. پس سعی کنید اگر دچار چاقی و اضافه وزن هستید با گرفتن رژیم غذایی مناسب به وزن ایده آل خود، دست یابید.

2- زیبایی و سالم بودن دندان ها

کجی دندان یکی از مواردی بسیار مهم و پر کاربردی است که باعث میشه افراد، اعتماد به نفس خودشون رو از دست بدن! به طوری که وقتی می خواهند بخندند جلوی دهان خود را می گیرید! پس اگر میخواهید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و دچار مشکلات دندانی هستید، اورتودنسی، جرم گیری، و ... رو در دستور کار قرار دهید! این مورد بسیار بسیار مهمه!

3- تماس چشمی

سعی کنید وقتی با کسی صحبت در چشم او نگاه کنید! بسیاری از افراد دارای اعتماد به نفس بالا از این تکنیک استفاده می کنند. یک ترفند مهم که در اینجا وجود داره اینه که اگه شما خجالت میکشید و یا می ترسید که مستقیم به چشم طرف نگاه کنید، به جای چشمان طرف به فاصله بین دو ابروی آن فرد نگاه کنید. در این حالت آن فرد متوجه این موضوع نمی شود.

4- شیک بپوشید

شنیدین که میگن وقتی خوش تیپ باشید احساس خوبی دارین! این واقعاً حقیقت داره. وقتی شما شیک بپوشید تاثیر مثبتی در خودتون داره و دیگران در این حالت دید بهتری به شما دارن. لباسی که انتخاب می کنید نشان دهنده شخصیت شماست. شیک پوشیدن یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش اعتماد به نفس هست.

5- راست بایستید

اگه راست بایستید و قامت تون رو کشیده نگه دارید؛ قوی، با اعتماد به نفس و از خود راضی به نظر خواهید رسید، این در حالیه که خمیده ایستادن و قوز کردن ظاهر شما رو اینجوری نشون میده که شما فرد ضعیفی هستید و به خود اطمینان ندارید! کمرتان را صاف کنید، دو شانه را یکم بدین عقب؛ عضلات فوقانی کمرتان را در وضعیتی آزاد نگه دارید و راحت باشید.

6- استفاده از زبان بدن

اگه در هنگام استرس و فشار کاری پایتان را مدام تکان میدین کم کم احساس نگرانی و اضطراب خواهید کرد و اعتماد به نفس شما را در جلوی همکاران کاهش میدهد. هنگام توضیح دادن چیزی به جای اینکه دست تان را درون جیب بگذارید، استفاده کنید.

منتظر مطالب بعدی من باشید

موفق باشید


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)