فرض کنید در سر کلاس نشسته اید ، معلم سوال می پرسد ، مطمئنا در آن کلاس دانش آموز یا دانش آموزانی حضور دارند که جواب سوال را می دانند ولی نمی توانند به سوال معلم پاسخ دهند . جواب سوال را می دانند ولی قدرت بلند کردن دستشان ، به نشانه اینکه پاسخ سوال را می دانند ، را ندارند . گویی از درونشان صدایی منفی گو آن ها را فرا می خواند که نه دستت را بلند نکن ، تو نمیتوانی ...

آن صدای منفی گوی درونی آن دانش آموزان نشات گرفته از نداشتن اعتماد به نفس می باشد . اما چرا اعتماد به نفس نداریم؟ چه راه حلی برای خاموش کردن این صدای مفنی گو در درونمان می باشد ؟

باید بگویم اگر می خواهید در پاسخ گفتن به سوال معلم جرات و شهامت داشته باشید ، باید در آن لحظه خود را فراموش کنید و تنها به نقل مطالب بیاندیشید و در حین سخن گفتن همواره مخاطب یا مخاطبین را پائین تر از خود بدانید . حس کنید که فراتر از مخاطبین هستید تا بتوایند بر تکلم و خطالب خود تسلط داشته باشید . داشتن این توانایی بله بریا اوایل سخت است ولی ممکن . شما می توایند با تمیرین در ذهنتان به این موفقیت برسید.

بخشی از عدم داشتن اعتماد به نفسمان برمیگردد به محیط خانه ، به پدر مادرهایمان ، به نوع تربیت پدر مادر هایمان و به سرکوفت های آن ها و به مقایسه های پدر و مادرمان که در دوران کودکی فرزندانشان را با فرزندان افراد دیگر مقایسه کرده اند .

والدین بدون اینکه خود آگاه باشند به تخریب شخصیت درونی فرزندانشان پرداخته اند و سبب شده اند که فرزندشان در جامعه تبدیل شود به یک شخص منزوی . اینگونه افراد هستند که توانایی برقراری رابطه با دیگران را در جامعه دارا نمی باشند و نمیتوانند نظرات خود را بیان کنند .

قابل توجه والدین :

این شما والدین هستید که شخصیت درونی فرزندانتان را شکل می دهید . این شما هستید که تصمیم میگیرید فرزندتان یک شخص منزوی باشد یا شخصی با روابط اجتماعی بالا . هرگز فرزندانتان را با فرزندان اشخاص دیگر مقایسه نکنید .

برخی از افراد اندیشه های منفی در مورد خود و اندیشه های همیشه مثبت در مورد دیگران دارند .این افراد همواره اندام خود را بد و اندام دیگران در نظرشان بهترین اندام دنیا می دانند .این افراد اگر بهترین و گران بهاترین لباس را هم که بخرند با دیدن لباس دیگران از خریدشان خوششان نمی آید . دلیل همه این اندیشه ها را باید در خود جست و جو کرد . این ها نشانه نداشتن اعتماد ب نفس  می باشد که سبب تضعیف شخص شده و باعث می شود فرد روز به روز منزوی تر شود چون خود را بدترین و بد قیافه ترین شخص تلقی می کند .

یکی از بهترین راه های ایجاد و پروش اعتماد به نقس در خود این است که شب در بستر ، پیش از آنکه به خواب فرو روید با اندیشه های قدرتمند سرشار از اعتماد به نفس به ذهنتان خوراک برسانید . بیاندیشید که اندام شما نیز خوب است . به سلایق خود اطمینان داشته باشد . شما نیز زیبا می باشد . جملات مثبت را مکررا در ذهنتان تکرار کنید . رفته رفته این گفته ها بخشی از عادات و باورهای شما خواهد شد .


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)