اعتماد به نفس چیست؟

اعتماد به نفس همان خود باوری است که حالتی روحی و روانی است که ما بخاطر دلایل مختلف مانند اتفاقاتی که در گذشته رخ داده یا طرز فکر آن را داریم که میتواند زیاد باشد یا کم.

چطور اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

اولین نکته ای که باید در این موضوع بدانید این است که برای افزایش اعتماد به نفس باید کمی سختی بکشید، شما ممکن است این موضوع را در هر وبلاگی یا سایتی دنبال کرده باشید و به نتیجه های چندانی نرسیده باشید چرا که آن ها فقط گفته اند که راه های افزایش اعتماد به نفس چیست ولی اینکه چگونه ان متن ها را به عمل در بیاورید توضیحی نداند پس من اول برای شما دوستان آن راه ها را از آسان به سخت مینویسم سپس اینکه چطور این روش ها را به عمل در بیاورید توضیح میدهم.

1: مثبت اندیشی

2: تحرک و فعالیت

3: آمادگی

4: صحبت با قاطعیت

5: رفتار با اعتماد

حالا که راه های ایجاد اعتماد به نفس رو گفتم میریم سراغ به عمل در آوردن آن

نکته دوم اعتماد به نفس از نظر روانشناسی یک مثلق است که شامل : باور، رفتار و احساس است به این سه کلمه توجه کنید این ها رأس های مثلث اعتماد به نفس هستند که با توجه به این ها شما به حداکثر اعتماد به نفس میرسید که البته داشتن اعتماد به نفس کاذب ولی ظاهر فدرتمند خیلی بد و قابل شکستن روحیه با کوچکترین ضربات ساده است که درمورد اینکه آیا اعتماد به نفس ما کاذب است یا نه در مقاله بعد صحبت خواهم کرد ( در وبلاگ خانواده برتر )

حال میرویم سراغ عملی کردن راه ها، شماره یک مثبت اندیشی :

شما باید افکارتان را آزاد کنید و به نکات مثبت زندگی بیاندیشید که همین موضوع یک زیر شاخه بسیار عظیمی دارد اما در عین حال فکر میکنیم که خیلی سادس و من میخواهم از هزاران قدرت این ذهن و مثبت اندیشی بهترینش را به شما یاد بدهم که هیچ وبلاگ یا وبسایتی توضیح نداده است.

هر شب هنگام خواب و هر صبح پس از بیداری شما در حداکثر توانمندی خودباوری هستید ولی متاسفانه اکثر مردم که از این علم اگاهی ندارند نا خودآگاه به اتفاقات بدی که در روز یا روز گذشته رخ داده فکر میکنند که هم باعث افسردگی و حس ناراحتی شدید بعلاوه کم شدن اعتماد به نفس میشود پس شما اگر میخواهید که اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند .

اولین قدم این است که شب هنگامی که لامپ را خاموش کرده اید و قصد دارید بخوابید به یک موضوع مثبت و حقیقی بندیشید چرا که ما موضوع مثبت اما غیر حقیقی هم داریم که زیاد خوب نیست اینکار تکرار شود چرا که یکی از دلایل اعتماد به نفس کاذب است حالا شاید بگویید منظور از مثبت حقیقی چیست؟ بیایید اینطور تصور کنیم که شما " کارمنده یک اداره هستید پس شب هنگام خواب با خود بیندیشید که فردا برای کار میروم با همه همکارانم سلام کنم و خوشحالم و همینطور درحال تلاش و کوشش هستم و در اخر نتایج خوبی دارم" به این میگن یک  مثبت اندیشی ساده ولی غیر حقیقی این است که شما کارمند هستید ولی خود را در جایگاه خلبان تصور میکنید و به هیچ حقیقتی در زندگی نمیاندیشید و فقط به رویاهای کودکی فکر میکنید پس مثبت اندیش باشید در هر کاری و در هر زمانی نه تنها شب هنگام خواب و صبح هنگام بیداری بلکه تمام اوقات اما فرق این دو زمان مشخص این است که اوج باور در آن است.

تحرک و فعالیت

یکی دیگر از راه هایی که به شما گفته شده این است، حال منظور از تحرک چیست؟

بیایید برایتان یک اصل را مشخص کنم که ورزش در هیچ سنی دیر نیست ولی هرچه زودتر باشد اثرات مثبت آن بیشتر اما چه تاثیری در اعتماد به نفس دارد؟ عمل کرد ورزش و خواب مناسب باعث تنظیم هورمون ها و احساس قدرت در ذهن میکنید منظور از قدرت نه اینکه بازوی قویی داشته باشید هرگز! منظور از قدرت در ذهن این است که ذهن شما شادبتر و فعالیت بهتری در روز خواهد داشت پس میتواند کمک بسیار فوق العاده ای به شما بکند که اعتماد به نفسی بالا داشته باشید حال لیستی کامل از سن شما و محدوده خواف در شب هنگام بعلاوه مقدار ورزش لازم را ذکر میکنم (توجه این مقدار ورزش منظور حداقل است و میتواند برای شما بیشتر هم باشد که بهتر است) :

از سنین 5 تا 7 سال نیاز به هشت الی 9 ساعت خواب نه کمتر و نه بیشتر و فعالیت دویدن به مدت 30 دقیقه صبح هنگام و حرکات کششی دقت کنید ورزش در این سن برای فرزندانتان کمکس بسیار متفاوت است تا اعتماد به نفس داشته باشد

سنین 7 تا 12 سال هشت ساعت خواب کافیست و تحرک بدنی باید یک ورزش کامل صبح هنگام باشد بهترین موقع خواب هم ساعت 21 الی 22:30 است صبحانه باید در کنار خانواده سرو شود و رابطه اجتماعی خوبی فرزندتان با اعضای خانواده داشته باشد چون سن فرزندتان مهم است که باعث میشود اعتماد به نفس او بالا رفته و با همکلاسی هایش رابطه بهتری برقرار کند

سنین 12 تا 19 با هفت ساعت خواب و ورزش و همچنین تحرک هایی در عصر هنگام لازم است همچنین داشتن دوست خوب به ویژه در این سنین به اعتماد به نفس کمک میکند

از سنین 20 تا 40
سال 7 ساعت خواب شب هنگام و 2 الی سه ساعت هنگام ظهر کافیست البته خواب در هنگام ظهر برای کسانی است که فعالیت خوبی را دارند که جوان ها تا میانسال ها باید یک روز هفته را حتما به کوهنوردی اختصاص دهند تا سلامتشان تضمین شود و دیگر صبح ها با دوچرخه سواری یا پیاده روی میتوانند اعتماد به نفس را بالا ببرند

به سراغ راه بعد میرویم آمادگی

اگر اعتماد به نفس ندارید که در کلاس های ورزشی،درسی،هنری... شرکت کنید پیشنهاد میکنم قبل از رفتن به کلاس آماده آماده باشید مطمئن باشید که درسی که قراره تدریس بشه رو جلوتر از دیگران بلد هستید (البته ممکن است دیگران هم بلد باشند اما شما هم جزو آن ها هستید) و تمرین هارا روان و بهتر از دیگران انجام میدهید و درس را بهتر میفهمید که خود باعث بالا رفتن اعتماد به نفس میشود و شما میتوانید در بحث های کلاسی شرکت کنید از این رو کم کم مشکل اعتماد به نفس شما در جامعه هم کم میشود که شما به عنوان یک فرد باسواد، ارزشمند به شمار میروید.

راه بعد صحبت با قاطعیت هست

این نکته خیلی مهم است که همیشه ذهن و فکر شما جلوی زبانتان باشد نه پشت آن سعی کنید کم و به جا سخن بگویید ولی از سخنانتان اطمینان حاصل فرمایید آن هنگام شما هم جذابتر و هم ارزشمندتر به شمار میروید و دیگران علاقه مند میشوند با شما صحبت کنند چون میدانند پر حرف نیستید و ارزشمند سخن میگویید.

راه بعد رفتار با اعتماد است

شما باید به خودتان اعتماد کنید این کار خیلی موثر است و همینطور زیاد پیچیده نیست همیشه هرکجا که میروید با لباس های مرتب و تمیز بروید هیچگاه قوز نکنید زیرا باعث کاهش جدی اعتماد به نفس میشود سینه جلو و سر بالا آفرین همینه!! حالا با هرکس که میخواهید صحبت کنید قاطع باشید و رودر رو در چشمان طرف مقابلتان نگاه کنید.

ممنون از حسن پسند شما امیدوارم مطالب کاربردی باشد و 3 نکته کوتاه اخر را هم میگویم و پایان این موضوع رو اعلام میکنم

1: در پسران و دختران خود ارضایی به دلیل تنهایی نیست بلکه آزمایشی است در بدن شما که اگر تحمل کنید شما آن را پیروز شده اید اما اگر نتوانید و به کار خود ادامه دهید دچار به اعتماد به نفس بسیار پایین میشوید لذا خواهشمندم این کار زشت و ناپسند را ترک کنید

2: شاید با خود بگویید این راهم روحانیون گفته اند اما نه این از نظر علمی ثابت شده است هنگامی که خدارا باور کنید و در تنهایی و مشکلات فقط به او مراجعه کنید که بدانید "با یاد خدا دل ها آرام میشوند" این جمله بسیار تاثیر گذار است فقط سعی کنید یک صفحه قرآن بخوانید و تاثیر آن را خیلی زود در زندگی ببینید.

3: اعتماد به نفس انواع زیر شاخه داست که بنده به صورت کلی گفتم لطفا زیر همین پست در قسمت نظرات بخش اعتماد به نفسی را میخواهید بگویید که من کامل در آن رابطه به شما توضیح دهم مانند صحبت کردن با دختری که دوستش داریم،اعتماد به نفس در هنگام صحبت کردن با افراد خاص زندگی و ...

خدا یار و همراهتان


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


کاربران خانواده برتر در مورد پست (چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم) ، (۲) نظر داده اند، برای مطالعه نظرات کمی پایین تر بروید یا اینجا (کلیک-اشاره) کنید
↓ به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟ پس روی عبارت یا عبارات زیر کلیک-اشاره کنید ↓ :
مطالب کاربران (دارای ۷۵۳ مطلب مرتبط)
خودسازی در دختران (دارای ۳۶۵ مطلب مرتبط)
خودسازی در پسران (دارای ۱۳۹ مطلب مرتبط)