سلام

دوستان یک نکته ای که مدتی است ذهنم رو مشغول کرده را میخواستم با شما در میان بگذارم؛

یکی از مهم ترین ارکان برای تشکیل زندگی برای مرد و زن درک متقابل و در کنار هم بودن در شرایط های مختلف است . مثلا فکر نمیکنم هیچ دختری نباشد که بپذیرد همسر او وقتی حامله یا مریض است و نمیتواند همراهی جنسی با وی داشته باشد به دختران و زنان دیگر نگاه کند.

به همین شکل وقتی یک دختر نتواند شرایط کشور را درک کند و بفهمد متوسط درآمد مردم وقتی 2 میلیون است نمیتوان از پسر توقع حقوق بالاتر داشت، در بهترین حالت، 50 درصد دختران و پسران هرگز ازدواج نخواهند کرد.

همچنین وقتی شرایط درآمد متوسط یک خانواده در سال 43 میلیون تومان اعلام میشود، نمی توان از پسر توقع مهر کردن چند صد سکه و حتی حداقل آن یعنی 110 سکه که حدود 500 میلیون میشود را داشت .

هر چند از نظر عرف عادی محسوب میشود و توقع زیادی نیست اما واقع بینانه این است که دختر صرفا به خود و حرف دیگران فکر میکند و درکی از شرایط ندارد، یا مثلا برای ازدواج توقع سرویس طلا دارند (یک سرویس عادی 100 گرمی حدود 50 میلیون میشود)

این موارد که ذکر شد هیچ کدام امروز توقع بالا محسوب نمیشود و کاملا عادی است اما به نظرم چنین دختری به هیچ وجه نمیتواند همسر مناسبی باشد چرا که اثبات کرده هیچ گونه درکی از شرایط ندارد .

خیلی ها در چنین شرایطی میگن ترجیح میدیم خونه پدر بمونیم و ازدواج نکنیم (انتخاب هر کسی به خودش مربوطه و ما داریم بحث کلی جامعه رو میکنیم)

ببینید برای مثال در کشور های آفریقایی که مشکل شدید قحطی و گرسنگی دارند و مردم از گرسنگی در حال مرگ هستند باز هم ازدواج و تولید مثل و ... ادامه دارد چرا؟ چون ترجیح میدهند سختی را دو نفره تحمل کنند تا یک نفره . اگر گرسنه هستند لااقل مشکل عاطفی شان کمتر باشد و نیاز جنسی شان تامین شود.

دختری که می بیند با این شرایط  و چنین شروطی احتمال ازدواجش بسیار کم میشود ولی حاضر است همچنان نیازهای جنسی و عاطفیش را فدای آن کند برای کسی که قادر به تامین شرایط او هم خواهد بود به نظر گزینه مناسبی نیست. 

شاید مرد فردا مریض شد، برشکست شد، سیل و زلزله آمد و ...، آیا میتواند خیالش از بابت زن و بچه اش راحت باشد؟ که یار همراه دارد یا نه، با بی وفایی و در بهترین حالت با شخصی غر زدن همراه خواهد بود که فشار روانی سرزنش های زنش را هم باید تحمل کند؟


مرتبط:

ازدواج با دخترانی که اشتباها به کم توقعی معروف شدند

نامزدم بیشتر از حد انتظار ازم توقع داره

بعد از عقد متوجه شدم که خانمم پر توقع و ولخرجه

آقایون بگن من یه دختر پر توقع هستم ؟

توقعات عجیب دختران و پسران امروزی

مدرک گرفتن دختران باعث میشه توقعات شون بالا بره ؟

این که خواستگار ماهی 4 میلیون درآمد داشته باشه توقع زیادیه ؟

توقعات دخترانی که پدرشون درآمد کمی داره در چه هست ؟

توقع بالاست؟ مهریه زیاده ؟ پاشو برو یه جا دیگه خواستگاری

می خوام توقعم رو برای ازدواج کردن پایین بیارم

چه توقعاتی از همسر آینده تون دارید ؟

من با داشتن همچین معیارهایی پر توقعم؟!

توقعاتی که از طرف مقابل برای ازدواج دارید رو خودتونم دارید ؟

یه دختر مطلقه باید سطح توقعاتش رو در ازدواج مجدد پایین بیاره ؟

با توقع کم زندگی خوبی داشته باشیم

توقعات خانم های مذهبی از خواستگارشون چی هست ؟

توقعم از دید دختران تهرانی در چه حده ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)