سلام خدمت داداش ها و آبجیای گلم 

غرض از مزاحمت بنده یه مشکل داشتم که امیدوارم با نظرات تون کمکم کنین، پیشاپیش از وقتی که می ذارین ممونم. 

بنده پسری هستم بیست ساله، دانشجوی یکی از دانشگاهای سراسری کشور، مشکل من اینه که حرف دیگران خیلی برام مهمه و هیچ اعتماد به نفسی یا بهتره بگم اعتماد به نفس بسیار کمی در برابر خواسته های نابجای دیگران دارم.

نمیدونم یه عادت بدی که دارم اینه؛

همه رو باید راضی نگه دارم که به قیمت ناراحتی خودم تموم میشه، البته این مشکل من بیشتر در اجتماع و در رابطه با دوستام مطرح میشه مثلا تو یک کار گروهی کارهای سخت رو اغلب به من میسپرن، اگر مخالفت هم کنم خیلی تعجب می کنن، انگار که مثلا وظیفمه، به نطرم به طور کلی دوستام منو یک آدم خیلی ساده و قابل پیش بینی تصور می کنند به خاطر این کمبود اعتماد به نفسم و عدم ابراز وجود از اول زندگی هیچ کس انتظار این که من پیشرفت انچنانی داشته باشم، کار غیر قابل منتظره ای انجام بدم یا در جواب خواسته هاشون نه بگم رو ندارن.

حتی توی کلاس های دانشگاه اگه در مورد یک موضوع اظهار نظر کنم یا  یک لباس شیک بپوشم یا یک مدل موی خفن بزنم منو سرزنش می کنن و میگن تو رو چه به این کارها، در نهایت منم تصمیم میگرم همون آدم همیشگی باشم همون طور تو سری خور و قابل پیش بینی. 

برای حل مشکلم هم خیلی سعی کردم رفتار خودم رو عوض کنم و در مقابل دوستانم بایستم ولی حقیقت، جرئتش رو نداشتم یعنی میخوام ولی نمی تونم.

به نظر خودم همه این ها برمیگرده به کمبود اعتماد به نفسم از کودکی، به مشاوره هم به دلایلی نمیتونم برم حالا از شما دوستان میخوام کمکم کنین.

یا علی 


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه) افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه)