با توجه به  سوء تفاهم‌هایی زیادی که پسران به دخترانی که سن شون بالا رفته پیدا کردن، لازم دیدم این تاپیک رو بزنم که از قضاوت بی مورد جلوگیری بشه و افراد در انتخاب هاشون بیشتر دقت کنند. 

خب هر جایی از نت رو سرچ کنید می بینید که گفته شده دختران با نیت ازدواج به گزینه هاشون فکر می کنن (چه اون هایی که وارد دوستی‌های بی سرانجام میشن و چه اون هایی که گول نمی خورن و جز به خواستگاری معتقد نیستن). اما ظاهرا مردان به نسبت کمتری با هدف ازدواج پا پیش می ذارن. و ابتدا به دوستی و رفع تنهایی خودش فکر می کنه و بعد اگر به هر طریق ممکن از امتحان‌هایی که برای دختر ترتیب میده پیروز بیرون اومد، اون موقع شاید شاید به ازدواچ باهاش فکر کنه. که باز به خاطر بدبینی هایی که در ذهنش ایجاد شده ترجیحش اینه که به سراغ فرد دیگه ای بره.

اما خب می شه گفت که دختران در انتخاب همسر، به دو دسته تقسیم میشن؛  

بعضی‌ها به ظاهر فرد توجه می کنن. منظور پول زیاد، هیکل ورزشکاری، چهره‌ای به زیبایی جورج کلونی و شهرت ... ، حتی اختلاف سنی هم در نظر نمی گیرند، در نظر گرفتن کار و یا خونه  ربطی به ظاهر بینی نداره و بحث در این باره مفصله، اما بعضی‌ها مبنای انتخاب شون عشق و درک متقابل و تفاهم هست. 

اما کسانی که معیارشون عشق و درک متفابله، به دلیل اینکه ملاک اصلی شون، شناخت درونی از تفکرات فرد هست، وسواس هم در این زمینه بیشتر می شه. چون تنها به خودشون فکر نمی کنن خانواده‌های دو طرف و فرزندی که قراره در اون محیط بزرگ بشه رو هم در نظر می‌گیرند.

یک سری از دختران این گروه دوم ممکنه سریعاً با فرد مورد نظر آشنا بشن و  زود ازدواج کنن که خب درصد کمی رو شامل میشن، یک سری دیگر از دختران این گروه دوم  بسیار تحت تاثیر احساسات شون قرار می‌گیرند و در مقابل وعده‌های دروغین پسری که به بهانه رسیدن به کار و خونه و ... از اون دختر فرصت می گیره و تن به خواستگاری نمی دن، به پای همچین پسری صبر می کنن و در نهایت به راحتی خط می‌خورند و بهای صبر اون دختر، بالا رفتن سن شون هست و در مقابل همین که اون پسر به خونه و ماشین رسید ترجیح میدن که با دختران سن پایین‌تر ازدواج کنن چرا که برای خودشون دلیل میارن که مثلاً اون دختره چرا حتی جواب ما رو می‌داد؟

دختری که خوبه نباید با من حرف می زد و اون موقع تازه یادشون می افته که این رابطه رو کات کنن. 

اما یک سری از دختران هم ترجیح میدن صبر کنن و در این مدت به جای اینکه خودشون و افکارشون رو درگیر پسران اشتباهی که سر راهشون قرار می گیره بکنند، به سمت استقلال خودشون قدم بر میدارن، یا تحصیلی و کاریریال خب این دسته از دختران هم سعی می کنن که انتخاب هاشون عاقلانه باشه و در این گروه هم به دلیل رسیدن به ثبات شخصیت وسواس بالا میره. 

البته نمی شه صفر و صدی در این رابطه در نظر گرفت و  ممکنه هر کسی سرگذشت و زندگینامه‌ای برای خودش داشته باشه اما اینها بخشی از اطلاعات من در مدتی هست که در سایت‌های مختلف مشاوره حضور داشتم و تا حدودی با دیدگاه افراد آشنایی داشتم.

 

مرتبط :

معیارهای پسران مجرد برای انتخاب همسر

جمع بندی معیار های ازدواج

اولین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن دومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواجمونو به طرف مقابل بگیم

چرا مدرک تحصیلی یکی از معیارهای مهم ازدواج برای دختران است؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟

معیاراتون رو برای ازدواج بنویسید

بنظرتون من باید معیارهامو عوض کنم؟

معیارای پسرای مذهبی برای ازدواج چیه؟

مهمترین معیار برای انتخاب یک دختر خوب برای ازدواج چیه و چرا؟

من با داشتن همچین معیارهایی پر توقعم؟!

مجبورم بخاطر پدرم معیارامو به صفر برسونم

از معیارهای ازدواج دختران نظامی خبر دارید ؟

آیا معیار ها و شروط من برای ازدواج مناسبه یا باید تغییرش بدم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)