سلام
بنده استاد یکی از دانشگاههای تهران هستم در رشته روانشناسی که بیشتر در زمینه امور زناشویی تدریس و تحقیق میکنم البته مجرد هستم.

چند وقت پیش یه موضوعی سر کلاس پیش آمد در رابطه با نوع فیزیک و تاثیرش بر ازدواج ، یکی از دانشجوهای بنده یه تحقیقی رو انجام داده بود که نشون میداد آقایون با اعتماد به نفس کمتر خواهان زنان ریز اندام و لاغر هستند و آقایون با اعتماد به نفس و منش اجتماعی بالا خواهان زنان درشت اندام و چهارشانه تر هستند البته نسبت دور شانه و سینه و باسن در تحقیق موجود بود (به هیچ وجه سایز به افراد داده نشد بلکه از عکس چند زن به عنوان شاخص استفاده شد ) .

من با اینکه این تحقیق برام خیلی جالب بود ولی راستش به نتایج خیلی اعتماد نکردم چون دانشجوها خیلی خوب از زیر درس و تحقیق فرار میکنن و اصلا بعید نیست که ایشون همه پاسخنامه ها رو با کمک چند نفر پر کرده باشه! از طرفی موضوع خیلی خیلی برام جذاب بود .

میخواستم از آقایون این سایت که که متاهل یا در شرف ازدواج هستند بخوام یه لطفی کنن و به سوالام پاسخ بدن که اگر واقعا طبق نظرات به نتیجه تحقیق کمی مطمئن شدم یه تحقیق جامع انجام بدم و حتما هم نتیجه رو به اطلاع شما برسونم .

فقط یه لطفی کنید بنویسید بیشتر از چه نوع فیزیکی خوشتون میاد و اینکه از نظر خودتون اعتماد به نفستون چه طور هست و اینکه خجالتی هستید یا نه برای مثال:

فیزیک درشت,قد متوسط رو به بالا,اعتماد به نفس معمولی,خجالتی

فیزیک ریز,قد بلند,اعتماد به نفس بالا,اجتماعی

اگر سخته در مورد اعتماد به نفس صحبت کنید توی ذهن خودتون خانومی رو مجسم کنید که همه ویژگی هایی که شما میخواید رو داره ولی سطحش از شما بالاتره آیا حاضرید برای ازدواج پیشقدم بشید؟ اگر جوابتون مثبته تقریبا نشان دهنده اعتماد به نفس بالا هست؟


مرتبط:

از صورت خواستگارم خوشم نیومده (2)

با ظاهر خواستگارم مشکل دارم، بعدا ممکنه بهش علاقه مند بشم؟

خواستگارم بینی خودش رو عمل کرده و من نمیپسندم

خواستگارانی که دارم از لحاظ ظاهری برام جذاب و دلنشین نیستند

می ترسم مثل خواهرم بعد از ازدواج حسرت ظاهر مردان دیگه رو بخورم

فقط با ظاهر خواستگارم مشکل دارم

میدونم که ظاهر مهم نیست ولی ظاهر خواستگارم به دلم ننشست

در جلسه ی خواستگاری چقدر به قیافه و ظاهر پسر اهمیت میدید؟

آیا شغل خوب خواستگار نقص قیافه و چهره رو پوشش میده؟

قیافه خواستگار به دلم نچسبید ردش کردم

توقع دختران 18 ساله در مورد قیافه خواستگار

روی قیافه خواستگارم شک دارم

از لحاظ قیافه خیلی بالاتر از خواستگارم هستم

حساسیت مادر دختر روی تیپ و قیافه خواستگار

تعریف مرد یا پسر خوش قیافه از دید زنان و دختران چیه ؟

ازدواج با یک پسر خوش قیافه چه مشکلاتی داره ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)