سلام

امروزه به چند دلیل از جمله مشکلات اقتصادی و درگیری آدم ها در زندگی روزمره، تمرکز جمعیت در برخی شهرها دیگه مثل قدیم نمیشه راحت ازدواج کرد. اگه قبلا یه دختر دم بخت تو یه محله بود همه همسایه ها اون دختر و خانواده شون رو میشناختن و اون رو به همدیگه معرفی میکردن، اما الان بخاطر زندگی آپارتمان نشینی و تمرکز زیاد جمعیت تو یه نقطه کوچیک خیلی از همسایه های داخل یه آپارتمان هم دیگه همدیگه رو نمیشناسن، چه بخواد که واسه مجردهای اطراف شون آستین بالا بزنن.

تازه اگه پسر یا دختری هم قصد ازدواج داشته باشه مگه دامنه افرادی که شرایط احتمالی اون فرد رو داشته باشن چند نفر میشن؟، اصلا اون پسر مگه چند تا دختر رو در سال میبینه، چند تا دختر تو فامیل شون داره (اگه داشته باشن و به سنش بخوره)، چند تا دختر همکار یا هم دانشگاهی، چند تا دختری که از طرف بعضی ها معرفی میشن رو میبینه، سر جمع بعید میدونم بیشتر از 15 نفر بشن، تازه این برای پسرهاست که حق انتخاب دارن.

دخترها که همین حق انتخاب رو هم ندارن، حالا دختری که سر کار میره و شاغله بازم ممکنه 4 تا پسر اون رو ببینند ولی اون دختری که درسش تموم شده و تو خونه نشسته چیکار کنه؟ تا ابد مجرد بمونه؟

آیا وظیفه نظام اسلامی که در اون اینقدر به ازدواج تاکید شده این نیست که حداقل بیاد در زمینه آشنا کردن دختر و پسرهای در شرف ازدواج یه قدم کوچیک برداره؟

با توجه به مواردی که بالا گفتم فکر میکنم در زندگی پر مشغله امروزی راه اندازی یه سایت جامع در این زمینه بیش از پیش احساس میشه. در همین زمینه داشتم فکر میکردم که چند روز پیش پستی در مورد همسریابی از طریق سایت های مربوط به این کار دیدم که بعد از مطالعه کامنت های اون ها متوجه چند اشکال عمده در اینگونه سایت ها شدم.

بیشتر کاربرهای خانم به دو مشکل عمده زیر اشاره کرده بودن:

1- مزاحمت از طرف بعضی آقایان

2- فیک بودن بعضی کاربرها

حالا چیزی که بعد از مطالعه اون پست به ذهن من رسید این بود که این سایت ها چند اشکال عمده دارند.

1- بعضی هاشون مثل تبیان فقط تو چند تا شهر محدود فعال هستن

2- احتیاج به معرف دارن در صورتی که یه نفر ممکنه معرف نداشته باشه یا دوست نداشته باشه کسی رو به عنوان معرف در نظر بگیره

3- اعتبار سنجی در این سایت ها به صورت درست انجام نمیشه

4- جرایم کافی برای افراد متخلف در نظر گرفته نشده

بعد از مطالعه اون پست، طرحی به ذهن من رسید که نمی دونم چقد عملیاتی باشه اما اگه بخوام نظر خودم رو در مورد یه سایت جامع و کامل بگم اینه که تنها وقتی میشه یه سایت قوی بدون کمترین مزاحمت ایجاد کرد که اون سایت به دو تا پایگاه اطلاعاتی مثل سازمان ثبت احوال (برای تایید کد ملی) و دو اپراتور موبایل (برای تایید شماره موبایل و ارسال پیامک رمز عبور) دسترسی داشته باشه.

چیزی که مد نظر منه اینه که اگه وبسایتی با شرایطی که گفتم ساخته بشه (حالا یا مستقیما از طرف دولت مثلا زیر نظر وزارت ورزش و جوانان یا توسط بخش خصوصی ولی زیر نظر دولت) میتونه با دسترسی با اون دو مورد کد ملی و شماره موبایل به بالاترین حد موفقیت برسه. 

پیشنهاد خودم اینه که یوزر نیم هر کسی کد ملی اش باشه و پسوردش فقط روی سیمکارت متعلق به خودش از طرف سامانه ارسال بشه (حالا اینجا میتونه این ارسال پسورد فقط یه بار همون اولین بار ارسال بشه و یا برای امنیت بیشتر مثل رمز یه بار مصرف هر دفعه به خط متقاضی ارسال بشه)

در مورد ثبت نام اولیه میشه به دو صورت عمل کرد:

1- دولت خودش به صورت پیش فرض تمام دختر پسرهای مجرد بالای 18 سال رو تو این سامانه ثبت نام کنه. بعدش اگه کسی نخواست خودش بتونه بره تو اکانتش و اون رو حذف کنه (خوبی این روش اینه که هیچ کسی برای ثب نام سختی مراجعه به مراکز ثبت نام و یا سایت رو پیدا نمیکنه)

2- دولت یا اون سازمان دولتی یه سری جاهای خاص مثل دفاتر پست یا پلیس +10 که دیگه در همه جای ایران وجود دارن رو برای اعتبارسنجی اولیه در نظر بگیره که افراد متقاضی با در دست داشتن کد ملی و شماره موبایل برن اون جا ثبت نام کنن.

3- فقط یه سایت راه بندازن که به اون دو تا دیتابیسی که گفتم وصل باشه و به هر فرد فقط با کد ملی و شماره موبایل خودش اجازه ثبت نام بده(تو این روش دیگه به مراجعه حضوری احتیاجی نیست)

برای مشکلات و مزاحمت های بعد از ثبت نام هم یه طرح دارم. التبه که با سختگیری های بالا احتمال مراحمت ها بسیار بسیار کم میشه، اما اگه احیانا بازم مزاحمتی گزارش شد میشه به روش زیر عمل کرد؛

اگه یه اکانتی از طرف مثلا 3 اکانت دیگه گزارش مزاحمت دریافت کنه اون اکانت رو برای بار اول به مدت 3 ماه محروم کنن. اگه اون اکانت بازم بعد سه ماه اومد و بازم مزاحمت ایجاد کرد برای مدت 1 سال محروم بشه و این دفعه برای ثبت نام مجدد ازش مبلغی مثلا در حدود 500 هزار تومان (یه مبلغی که زیاد باشه و طرف زورش بیاد بپردازه) در نظر بگیرن و اگه بازم با این شرایط اومد و مزاحمت ایجاد کرد برای بار سوم کلا اکانتش مسدود بشه و با توجه به اینکه اکانت ها براساس کد ملی و شماره موبایل هر فرد هست بنابراین اون فرد دیگه به هیچ وجه نمیتونه اکانت دیگه ای بسازه.

این چیزهایی بود که به ذهن من رسید، ممنون میشم اگه دوستان نظری برای بهتر شدن این سایت دارن بدن. شاید یه نفر از کاربرها تونست بعدا این طرح رو به دست یه مسئولی، نماینده مجلسی برسونه.

حالا من نظراتی برای تشویق ازدواج داخل این سامانه هم دارم، مثلا اگه دختر و پسری داخل این سامانه ازدواج کردن از زوج های دیگه که در خارج از این وبسایت ازدواج کردن وام ازدواج بیشتری دریافت کنن. یا یارانه بیشتری دریافت کنن یا چه میدونم تالار های عروسی دولتی یه تخفیفی برای مراسم شون در نظر بگیرن (یه سری تشویق های این چنینی)

شاید از نظر بعضی ها راه اندازی این سایت غیرممکنه باشه اما به نظر من با نشستن و حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه. بضاعت من در همین حد بود. اگه بتونم در حد یه طرح هم که شده به جوون های مملکتم کمک کنم این کار رو میکنم. دیگه بقیه اش دست مسئولان کشور رو میبوسه...

ارادتمند فامیل دور


بیشتر بخوانید ...

اگه ازدواج از طریق سایت های همسریابی خوب نیست چرا جلوگیری نمی کنن؟

نظر شما در مورد موسسات همسریابی

دلایل عدم استقبال مناسب از سایت های همسریابی

میخوام برای ازدواجم در سایت های همسریابی عضو بشم

چطور به خانوادم بگم که در سایت همسریابی با خواستگارم آشنا شدم

با پسری به قصد ازدواج در سایت همسریابی آشنا شدم

معرفی مراکز مشاوره و همسریابی معتبر

دخترم، در طرح همسان گزینی سایت تبیان ثبت نام کردم

دختری 22 ساله ام که می خوام در سایت های همسریابی ثبت نام کنم

بحث در مورد کسانی که از طریق سایت های همسریابی ازدواج می کنند


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
جذب خواستگار دلخواه (۱۲۵ مطلب مشابه) پیدا کردن دختر مناسب برای ازدواج (۳۷ مطلب مشابه)