سلام

من یه سوال در مورد استخدام نیروی خانم دارم. امروز داشتم دنبال کار تو راهنمای همشهری میگشتم که به یه آگهی استخدام برخورد کردم. طرف نزدیک 30 تا کارمند میخواد همه رو داره از خانم ها انتخاب میکنه.

میخواستم ببینم چرا خانم ها حاضرن با حقوق کمتر به جای آقایون برن سرکار و در نتیجه اون امثال این شرکت فقط نیروی خانم بگیرن؟

تو آگهی کارمند همون راهنمای همشهری برید ببینید از هر 10 تا آگهی 8 مورد نیروی خانم میخواد و اون 2 مورد دیگه که آقا میخواد یا برای رانندگی و بازاریابی میخوان یا برای کارهای سختی که خانم ها نمی تونن برن. بعدش هم برای همون دو تا شغل کلی شرط سنی و تسلط بر زبان انگلیسی و کامپیوتر و غیره میذارن. اگه اون کار ها رو هم خانم ها میرفت ، اون 2 تا رو هم میدادن به خانم ها!

آقایون با 2 سال سربازی رفتن همین جوریش هم 2 سال از دخترهای هم سن خودشون عقب میافتن، بعدشم که میان برن دنبال کار با این بازار اشتغال خراب مواجه میشن که همون چند تا کاری هم که هست توسط خانم های حداقل بگیر اشغال شده.

چرا خانم ها فکر نمی کنن که وقتی به جای آقایون میرن سر کار نهایتا دودش به چشم خودشون میره. به ازای هر یه جایگاهی که خانم ها اشغال میکنن یه نیروی مرد بیکار میشه. این نیروی مرد میتونه برادر یا پدر خودشون باشه.

در ثانی نیروی مردی که بیکار باشه مسلما ازدواج نمیکنه و بنابراین خود همین دخترهای شاغل مجرد می مونن. چون که همون طور که مشخصه ازدواج مرد شاغل با دختر بیکار موردی نداره اما برعکس اون محاله.

حالا سوالی که من از خانم ها دارم اینه که به صرف در آوردن پول مانتو و آرایشگاه سر کار نرن. اگه درس خوندن و زحمت کشیدن لااقل به حداقل حقوق راضی به کار نباشن برن بگن ما بالای 2 میلیون حقوق میخواییم نه حداقل وزارت کاری یا حتی کمتر.

هر چی خانم ها به حقوق حداقلی راضی بشن به نفع کارفرماست و اون رو پر رو تر میکنه و از اون طرف بر تعداد آقایون بیکار اضافه میشه.

این انتقاد من فقط در مورد کارهای اداری و عمومیه که تخصص خاصی نمیخواد و هم آقایون میتونن اونو انجام بدن و هم خانم ها، نه مشاغلی تخصصی مثل معلمی، پرستاری و پزشکی که باید حتما خانم ها توی اون باشن . 

این پست من اصلا انتقاد از اشتغال خانمها نیست بلکه میگم اگه دارید جای یه آقا رو اشغال میکنید لااقل حقوقی بگیرید که ارزش بیکاری یه مرد رو داشته باشه، نه با حداقل حقوق و حتی کمتر از اون. ضمنا نمونه این اگهی زیاده نیایید در مورد خود شرکت اگهی دهنده نظر بدید. این تنها یه نمونه از هزار آگهی که هر روز تو نیازمندیها منتشر میشه.


با تشکر از همه عزیزانی که نظر میدن


مرتبط:

مادر شاغلم از این که پدرم رو تکیه گاه خودش نمی بینه، ناراحته

دوست ندارم همسر آیندم شاغل باشه

بررسی ملاک شاغل بودن خانم در ازدواج

نحوه برخورد دختران شاغل با تمایل برخی از پسران به ازدواج با آن ها

میخوام در مورد ازدواج با دختر شاغل باهاتون مشورت کنم

کارمندم، با یه دختر کارمند ازدواج کنم و یا خانه دار ؟

تمایل بعضی پسران به ازدواج با دختران کارمند و دهه هفتادی

با یک معلم هم سطح خودم ازدواج کنم یا با یک خانه دار ؟

زن خانه دار رو ترجیح میدید یا شاغل ؟

پزشک هستم، نمی دونم همسر خانه دار انتخاب کنم یا ...

آقا پسرها ، شما همسر معلم رو ترجیح میدید یا خانه دار ؟

به چند دلیل میخوام که همسر آینده ام شاغل باشه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل زنان شاغل (۳۵ مطلب مشابه)