سلام

من یه دخترم در شرف ازدواج و احتمالا تا چند سال دیگه شاغل میشم. من هر وقت یاد حقوق و پول و ... این ها میافتم دلهره میگیرم. چون مادر خودم شاغل بودن و با پدرم دائم بر سر مسائل مالی دعوا داشتن و الان هم با این که سن و سالی ازشون گذشته ولی بازم گاهی بحث میکنن.

مثلا مامان من میگه آخه من این همه زحمت کشیدم، حقوق خودم رو دارم، بعد پدرم این حق رو به رسمیت نمیشناسه و میگه باید برای خودت خرج کنی.

یادمه مامانم پاش رو عمل کرد، بعد خودش هزینه هاش رو داد و الان هم میگن من هیچ امیدی به پدرت ندارم. یعنی کلا این حرف اسلام که گفته حقوق زن برای خودشه رو قبول نداره، ولی من بهشون میگم آخه پدر من راضی هستی دامادت با من این کار رو بکنه و بعد سکوت میکنن.

نمیدونم چرا اینجوری میکنن؟، واقعا مادرم گاهی وقت ها از این که احساس بی تکیه گاهی میکنه گریه اش میگیره. منم نمیدونم طرف کدوم رو بگیرم.

پدرم برای بچه ها بیشتر از مادرم خرج میکنن، خب ما هم ناراحت میشیم. ما هر دو شون رو دوست داریم ولی ناراحتیه مادرم برامون سخته.

حالا منم دارم به پسرها بی اعتماد میشم. اگه قراره من برای خودم خرج کنم اونم برای خودش، به نظرتون این اسمش زندگیه؟

پسرها خواستگار من یه پسر خوبه که وقتی با هم حرف زدیم گفت حقوقت برا خودت، من کاری ندارم با کار کردن و نکردنت و خرج زندگی با منه. من از این مردها که حقوق زن رو نادیده میگیرن هم کم ندیدم، ولی این افکار ذهنیتم رو خراب کرده، شما بگین چطور فکر میکنید؟

چرا یه عده از شما پسرها این حق رو به زن میدین و یه عده تون نه؟، در ضمن حرف هام باعث نشه کسی به پدرم توهین کنه، ایشون با هر اخلاقی پدرم هستن و برام محترم.


مرتبط:

دوست ندارم همسر آیندم شاغل باشه

بررسی ملاک شاغل بودن خانم در ازدواج

نحوه برخورد دختران شاغل با تمایل برخی از پسران به ازدواج با آن ها

میخوام در مورد ازدواج با دختر شاغل باهاتون مشورت کنم

کارمندم، با یه دختر کارمند ازدواج کنم و یا خانه دار ؟

تمایل بعضی پسران به ازدواج با دختران کارمند و دهه هفتادی

با یک معلم هم سطح خودم ازدواج کنم یا با یک خانه دار ؟

زن خانه دار رو ترجیح میدید یا شاغل ؟

پزشک هستم، نمی دونم همسر خانه دار انتخاب کنم یا ...

آقا پسرها ، شما همسر معلم رو ترجیح میدید یا خانه دار ؟

به چند دلیل میخوام که همسر آینده ام شاغل باشه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج با دختران شاغل (۲۶ مطلب مشابه) زندگی با خانم شاغل (۲۵ مطلب مشابه) مسائل زنان شاغل (۳۵ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) جهت اطلاع پدران و مادران (۱۵۸ مطلب مشابه) مسائل والدین (۵۴ مطلب مشابه)