سلام
از دوستانی که معماری خوندن و میخونن و یا  شغل های مرتبط با اون دارن سوالی داشتم…
من شنیدم که از ویژگی ها و مهارت های این افراد اینه که روابط اجتماعی قوی باید داشته باشن و بتونن یعنی این مهارت رو داشته باشن که حرف خودشونو با دلیل و استدلال به کرسی بنشونن
چقدر این حرف درسته ؟!
اگه درسته چطوری پرورشش بدیم.
اگه کسی این طوری نباشه تو این کار موفق نمیشه؟!
و اینکه در کل چه ویژگی ها و مهارت هایی به غیر از خلاقیت و تجسم قوی نیاز داره؟؟ و اگه کسی تجربه ای تو این زمینه داره کمکم کنه.
و از خانمای مذهبی این صنف یه سوال دیگه
آیا کار کردن و درس خوندن توی این رشته برای یه دختر چادری مناسب هست یا نه.
چقدر باید با مردا سر و کله زد؟!
چطوری باید اینکار رو کرد؟! و فضای ارتباط با مردا چطوریه ؟!

مثلا اگه طراحی داخلی خونده  باشه بعد چطوری اینکار رو انجام میده میشینه تو خونه طراحی میکنه یا میره تو اون خونه و یا محلی که میخواد طراحی کنه و خودش مثل بنا دست به کار میشه یا با مردا تو یه خونه ساعت ها کار میکنه؟؟ یا وقتی برا تحویل کارش به مشتری میخواد اونو نشون بده مثلا تنها شب با چند تا مرد مجبوره بره داخل یه خونه رو ببینه ؟!
کلا روال کار تو این زمینه چطوریه چیکار میکنن دقیقا
من خودم به این رشته علاقه زیاد دارم و وقتی مثلا مستند هایی تو تلویزیون راجع به خونه و طراحی داخلی میذاره کلییییییی ذوق میکنم،تجسم و خلاقیتم هم خوبه البته خلاقیت رو مطمئن نیستم اینو چطوری میشه فهمید که خلاق هستم یا نه؟!
در کل فک کنم این رشته رو خیلی دوست دارم اما از آینده اش میترسم و اینکه من نه سرمایه ای واسه شرکت زدن و... دارم و محدودیت های مذهبی هم دارم.
خب چطوری این شک و دو دلی رو به یقین تبدیل کنم؟
پیشاپیش از کسایی که پاسخ میدن ممنون


مرتبط:

درد و دل یه پسر دانشجوی معماری دانشگاه ...

چرا مهندسان عمران و معماری احترام بیشتری دارن؟

چند سوال در مورد ادامه تحصیل در رشته معماری

پسرانی که مهندسی معماری خوندن الان راضی هستند؟

بجای ارشد معماری ، لیسانس عمران بخونم؟

پولدار شدن با 20 میلیون پس انداز در رشته معماری اسلامی

تجربیات شما در مورد رشته مهندسی معماری

قابل توجه مهندسین عمران و معماری و ...

آیا رشته معماری در مقطع ارشد در دانشگاه دولتی هزینه بر هست؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)