سلام

من به رشته هنر گرایش نقاشی علاقمندم و در این زمینه مستعد هستم، به همین دلیل رشته هنر اسلامی که در دانشگاه پیام نور شهر محل زندگی بود رو انتخاب کردم و امکان انتخاب رشته نقاشی برای دانشگاه سراسری روزانه در شهر خودم ممکن نبود. 

بعد از ثبت نام و انتخاب واحد علارغم پرس و جوی قبلی و حصول اطمینان متوجه شدم که به دلیل تعداد دانشجوی کم در رشته هنر دانشگاه، اکثر دروس به صورت خودخوان بوده که دروس عملی هم از این قاعده مستثنی نیست، یعنی یک تحصیل کاملا مدرک گرا. 

از طرف دیگر طی بحث و جدل فراوان با مسئولین دانشگاه راه دومی نیز بصورت تغییر رشته به مهندسی معماری ولی با برگزاری تمام کلاس ها به دلیل دارا بودن حدنصاب پذیرش، شد. یعنی تحصیل در یک رشته دیگری در زیر گروه هنر و تا حدودی  بدون علاقه.  

حال سوال یا درخواست من از شما خوانندگان، اعلام نظرتان در مورد اینکه کدام گزینه بهتر و عاقلانه است؟ 

تحصیل در رشته مورد علاقه با تمام مشقت ها و گذراندن دوره های عملی در خارج از محیط دانشگاهی

یا تحصیل در رشته مهندسی معماری هر چند با علاقه و آگاهی کم تر از مسیر پیشرو.

پ.ن: لطفا کسانی تجربه مشابهی داشتند و یا در رشته مهندسی معماری فارغ التحصیل شده و یا خواهند شد، در مورد رشته و دروس آن نیز راهنمایی کنند. 

پ.ن۲: از لحاظ پایه نظری اعم از ریاضی, اندوخته ای تقریبا کافی و خوب برای رشته معماری دارا هستم و بحث علاقمندی بیشتر مطرح است.

سپاس


مرتبط:

درد و دل یه پسر دانشجوی معماری دانشگاه ...

چرا مهندسان عمران و معماری احترام بیشتری دارن؟

سوال از کسانی که رشته معماری خوندن

چند سوال در مورد ادامه تحصیل در رشته معماری

پسرانی که مهندسی معماری خوندن الان راضی هستند؟

بجای ارشد معماری ، لیسانس عمران بخونم؟

پولدار شدن با 20 میلیون پس انداز در رشته معماری اسلامی

قابل توجه مهندسین عمران و معماری و ...

آیا رشته معماری در مقطع ارشد در دانشگاه دولتی هزینه بر هست؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)