سلام دوستان خوبم

راستش خیلی مواقع اینجا یا توی اجتماع جوونای زیادی رو میبینیم که از بیکاری ناله و فریادشون بلنده. من به اونها حق میدم که ناراحت باشن اما دوست داشتم خیلی بی حاشیه و مودبانه با هم حرف بزنیم و تبادل نظر کنیم .

به نظرم اشکال برمیگرده به زمان دبیرستان و شاید قبلش . اینکه افراد سعی نمیکنن از همون نوجوونی تو تابستون ها وقت بذارند و یه مهارتی رو یاد بگیرن ، بعد میرن دبیرستان و بعد به هر حال یه رشته ای رو انتخاب میکنند و بعد توقع دارند با اون مدرک خیلی بی دردسر برن سر کار.

خوب قبلش باید بررسی بشه که این رشته ها الان در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارند ؟ جالبه بیکارترین فارغ التحصیلان مخصوص رشته هایی هستند که همین الانشم کنکوریها خودشون رو میکشن اون رشته قبول بشن. بعد توقع دارن دولت و حکومت براشون شغل ایجاد کنه . من منکر کاستی های دولت نیستم اما اینکه بشینم هی از دولت و اشکالات جامعه بگیم برای ما پول و کار نمیشه.

از دوستان خواهش میکنم بیان اینجا و تجربیاتشون رو از این که با وجود تحصیلات عالیه و نبود شغل خودشون همت کردند و به دنبال کار و حرفه ای رفتن که اوایلش اصلا هم بهره ای نداشته اما به لطف خدا الان تو شرایط خوبی هستن بگن.

من یه نقد بزرگی که به خیلی از دوستان بیکار وارد میدونم اینه که تواضع ندارن و غرورشون اجازه نمیده برن وایسن جایی و به جای اینکه یکسال بیکار بگردن به یه اوستا کاری بگن من یکسال بدون مزد فقط میخوام کار یاد بگیرم. خیلی هاشون میرن دم مغازه ای جایی بعد دلخور و ناراحت که مثلا صاحب کار به من گفته آچار بده دست من . من برای خودم کسیم . برم وایسم یه جایی حمالی کنم جیب مردم پر بشه و ازین دست حرفا . این موارد رو دیدم که میگم .

اقای عزیز با خودت بگو حالا که نشد با تحصیلاتم وارد بازار کار بشم بجای اینکه غصه بخورم میرم دنبال یادگیری مهارت و کاری. آخه این مراکز فنی حرفه ای رو برای همین گذاشتن. من خودم مدرک ارشد دارم . جای قسم نداره که براتون قسم بخورم اما باور کنید دارم کاری رو انجام میدم که یه هیات علمی با حداقل 10 برابر دستمزد اونو انجام میده . اما نمیتونم که به جنگ خدا برم به هر حال انجام میدم و به دنبالش به جاهای زیادی معرفی میشم .

مجبورم برای هر موضوعی کلی مطالعه کنم  تا بتونم از پسش بر بیام. کار دردسر و زحمت داره . برای همین هم قدر پول رو میدونم و خیلی با دقت و وسواس خرج میکنم. در کل معتقدم خیلی ها نمیگم همه که به دوستان بر بخوره و توهین بشه اما خیلی ها حال کار ندارن. میخوان پرستیژ و پول و ساعت کاری کم و ... همه و همه رو با هم داشته باشن خوب نمیشه.

" داروغه "


مرتبط:

تفاوت اوضاع کار و اشتغال دهه 80 با دهه 90 چیه؟

با کارهای روزمزدی و پروژه ای میشه زندگی کرد؟

چطوری یه کار خوب با درآمد مناسب پیدا کنم ؟

حداقل درآمد لازم برای شروع یک زندگی معمولی

میزان درآمد مناسب مرد از دید دختران دم بخت

چه درآمدی از شغل تون دارید ؟

حداقل درآمد خواستگار برای تشکیل زندگی مشترک مستقل

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

چطوری یه کاسبی ساده، بدون هزینه و با درآمد قابل قبول داشته باشیم ؟

معرفی کتاب شغل مناسب شما

برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)