سلام به همه دوستان

بنده سوالی داشتم که خدمتتون عرض میکنم لطفا هر کس این پست رو میخونه نظر بده و راهنمایی کنه ...

من ۱۸ سالمه، امسال کنکور دارم ... ، میخواستم بدونم برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

خودم خیلی دوست دارم برم تو ارتش و تو نیروهای مخصوص، ولی خانواده و اقوامی که نظامی هستن بهم میگن بخون برای دندانپزشکی که علاقه ای نسبی دارم بهش.

تو اینجا هم گشتم فهمیدم خیلی ها دوست ندارن همسرشون نظامی باشه و این منو دو دل کرده. مشکلی هم با درس خوندن ندارم یعنی بخوام میتونم دندون بیارم ولی این فیلم های تکاورها رو میبینم باز نظرم میره رو نظامی شدن! از طرفی میترسم محیط ارتش اون جوری که من انتظارش رو داشتم نباشه.

خیلی فکرم درگیر این انتخاب شغل شده که شب ها دارم همش خوابش رو میبینم... اصلا نمیدونم باید چیکار کنم ؟ چند جا هم پرسیدم یکی میگه شغل پردرآمدی داشته باشی خودش علاقه ایجاد میشه . یکی میگه هر چقدر هم پول توش باشه آخرش ته دل آدم راضی نیست... . به نظرتون کدومش درست تره ؟  الان من رو هوا هستم و نمیدوم باید چیکار کنم... دیگه مغزم نمیکشه .

لطفا کمکم کنید...

ممنون


مرتبط:

معرفی کتاب شغل مناسب شما

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه)