بسمه‌ تعالی

معرفی کتاب شغل مناسب شما

هر کسی را بهر کاری ساختند میل آن را در دلش انداختند

همچنان که سهل شد ما را حضرسهل شد هم قوم دیگر را سفر

مثنوی  مولوی

شناخت انسان و پتانسیل‌های درونی او، بدون درک و شناسایی جنبه‌های مختلف شخصیتی وی میسر نخواهد شد. چرا انسان‌ها در شرایط یکسان زندگی تحصیلی، شغلی و اجتماعی، بهره‌وری، عکس‌العمل و نتایج یکسانی را نشان نمی‌دهند؟

چگونه می‌توانیم به دنیای درونی انسان‌ها راه پیدا کنیم و پرده از نقاب ظاهری آن‌ها برداریم و به زوایای مختلف شخصیتی آن‌ها به صورتی نامحسوس شناخت و آگاهی پیدا کنیم؟

درک متقابل ما از انسان‌های پیرامون مان افزایش خواهد یافت و بهتر می‌توانیم از پتانسیل انسان‌ها استفاده کنیم. اگر انسان‌ها را کاملا نشناسیم چگونه می‌توانیم پتانسیل درونی آنها را در جهت صحیح و درست آزاد نماییم.

چه ارتباطی بین شخصیت درونی انسان‌ها و موفقیت شغلی آن‌ها وجود دارد؟ آیا به صرف داشتن تجربه و تحصیلات مرتبط، نتایج کاری افراد یکسان خواهد بود؟ در مقابل هزاران انسان جویای کار در شرایط یکسان دانش و تجربه،‌دارا بودن کدام شخصیت روانی می‌تواند معادلات را برهم زند و شما را به انتخاب فرد اصلح نزدیک‌تر سازد، تا شما بتوانید در سایه آن بهر‌ه‌وری سازمان خود را افزایش دهید.

شغل شما دقیقاً مطابق با شخصیت روانی و درونی شماست یا نه، چرا اغلب افراد، دائم در حال تغییر شغل خود هستند و هیچ وقت هم آرام نمی‌گیرند انگار که شغل مورد نظر آن‌ها نایاب است. شغل مورد نظر خود (که جوهره آن را خداوند در درونشان به امانت گذاشته و خودشان هم سال‌ها در جهت رشد و تکامل آن تلاش نموده‌اند) از بین بردن پتانسیل خدادی‌شان در طی سال‌های جوانی و طلایی زندگی‌شان می‌باشد.

افراد برون‌گرا و درون‌گرا در مورد افراد واقع‌گرا و احساسی چطور؟ خودجوش بودن، جمع‌گرایی،‌فردگرایی، فعال یا منفعل بودن، منظم و یا خلاق بودن ترکیب ویژگی‌های شخصیتی متفاوت، مشخصات جدیدی را به شخصیت درونی انسان‌ها می‌بخشد.

انسان‌ها در هر مرتبه و سطح تحصیلی و شغلی که باشند می‌توانند با شناخت نقاط قوت و ضعف، توانمندی‌ها، کاستی‌ها و نقاط کور، شخصیت درونی خود را ارتقا دهند و اصلاح نمایند و بهره‌وری خود را افزایش دهند. در سایه این رهگذر است که می‌توانیم به شناخت خود، دیگران و خداوند نائل شویم.

خودشناسی واقعی نعمتی گرانبهاست که نتیجه آن کمال انسان است. آگاهی از نوع شخصیت خود، ما را با موضوعی دشوار روبه‌رو می‌نماید و آن برخورد شجاعانه با واقعیت‌های دنیای درونی ماست که باید مورد توجه ما قرار گیرد و فقط در صورت پذیرش این واقعیت‌هاست که می‌توانیم مسیر زندگی خود را متحول و موفقیت‌های خود را دو چندان کنیم.

تنها در سایه یک نگرش واقع بینانه و دقیق در دنیای درونی انسان‌هاست که می‌توانیم بندهای درونی خود را گسسته و به ناگاه خود درونمان را آزادانه و با وضوح کامل مشاهده کنیم و دریابیم که در عمق وجود، از شخصیت خود آزاد هستیم و می‌توانیم تغییر به سمت کمال را آغاز نماییم.

روش MBTI که حاصل حدود یک قرن تحقیق و تفحص دانشمندان است، رفتارها، منش، طرز فکر و مسیر حرت ما را آشکار نموده و راه خروج از درگیری‌ها و سردرگمی‌ها را هم به ما نشان می‌دهد تا بتوانیم به کمک آن مسیر زندگی‌مان را با موفقیت بیشتری طی کنیم و در واقع کلید علمی دستیابی به گوهر درونی انسان‌هاست. این روش معتبرترین و پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین روش شناخت شخصیت انسان‌ است که تاکنون بشر به آن دست یافته است.

در این مجموعه علمی، ویژگی‌های درونی انسان‌ها در ۱۶ تیپ، طبق روش بین‌المللی MBTI طبقه‌بندی شده است و خصوصیات هر تیپ و تعامل بین تیپ‌های مختلف شخصیتی و شغل‌های مناسب با تیپ شخصیتی افراد و اثر هر تیپ شخصیتی در عملکرد و بهره‌وری آن‌ها و روش‌های بهبود عملکرد هر تیپ شخصیتی در قالبی نو، علمی و روان به طور دقیق و کاربردی ارایه شده است.

نویسنده : پاول تیگر و باربارا تیگر

مترجم : مهدی قراچه داغی و دکتر حسین رحیم منفرد 

قیمت کتاب 60000 تومنه که بعضی سایت ها 54000 تومن هم میفروشند. البته یه راه بدون هزینه هم هست ، اونم اینکه درخواست خرید این کتاب رو به کتابخونه شهر تون بدین. تا هم خودتون بتونید ازش استفاده کنید و هم دیگر دوستان تون

"افسانه حقیری" 


مرتبط:

شان اجتماعی شغل مهمه یا درآمدش ؟

برای انتخاب شغل علاقه مهمتر هست یا درآمد ؟

دختران چقدر روی پرستیژ شغلی خواستگاراشون فکر میکنن؟

در مورد حل مشکل بیکاری چه کارهایی میشه کرد ؟

بیایید علل بیکاری رو به چالش بکشیم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه) معرفی کتاب (۵۸ مطلب مشابه)