سلام

پسری 22 ساله هستم. می خواستم در مورد تغییر بعضی چیزها تو زندگیم بهتون بگم. من اوایل که به سن تکلیف رسیده بودم خیلی بعضی چیزها رو رعایت می کردم. نسبت به بعضی چیزها هم خیلی علاقه نشون می دادم. 

به عنوان مثال تا حدود سن 18 سالگیم می گفتم یه پسر مسلمون باید شلوار پارچه ای بپوشه و پیراهن گشاد و موهای کوتاه و ریش بلند و ... ، یا مثلا نباید آهنگ گوش بده و اگر گوش داد باید نوحه باشه!!!

همه این هایی که گفتم رو من انجام می دادم. ولی کم کم این عقاید تو من عوض شد. خیلی نامحسوس. یه بار با خودم گفتم این اعتقادی که من از اسلام دارم و برداشت غلطی که ازش کردم بیشتر به دین صدمه میزنه تا کسی که اصلا خدا رو قبول نداره. به نظرم اسلام یه دین انعطاف پذیره و باید بر اساس زمان حال به دستورات اسلام عمل کرد. مثلا اسلام کاملا موافق نظافت و پاکی و خوش لباسی هستش.

خب الآن من آهنگ های پاپ هم گوش میدم و نوحه رو فقط ایّام عزاداری. طرز لباس پوشیدنم که کلا عوض شده. اکثرا شلوار لی و کتان و پیراهن های اندامی و بیشتر تک کت و ایّام سرد هم کاپشن هایی که الآن به قول خودمون تیپ و مد سال هستن. 

مامانم گاهی به شوخی بهم میگه تو همون پسری بودی که میگفتی من باید تا آخر عمر شلوار پارچه ای بپوشم؟، ولی الآن داری سر چسبون بودن شلوار لی با من بحث میکنی؟!

این طوری بهتون بگم الآن دقیقا مثل یه جوان امروزی رفتار می کنم و لباس می پوشم ولی خدایی نکرده جلف و خز نیست که بد باشه. خودم اسمش رو گذاشتم رسمی_اسپورت. کفش هم همیشه مردانه. برای مسجد هم که اکثرا همون تیپ رو دارم. 

یه چیزی هم اینکه من اوایل به دختر های چادری خیلی خیلی علاقه داشتم. یعنی این دخترهایی که بدحجابن رو تو خیابون خود من خجالت می کشیدم نگاه کنم، ولی وقتی یه دختر چادری میدیدم به خودم و اون دختر افتخار می کردم.

ولی الآن اون علاقه قبلی رو ندارم. هنوزم دوست دارم تو آینده خانمم چادری باشه ولی اون طور که قبلا می گفتم الا بلا فقط فقط چادری نه اصلا .

البته قبلا هم تا چند ماه به ریش و صورتم دست نمی زدم. ولی الآن اکثرا ته ریش دارم و بعضی اوقات هم شش تیغ، تا این حد

به نظرتون این تغییر دیدگاه درسته؟! و اینکه تا چه جایی می تونم پیش ببرم این تغییر دیدگاه رو؟  تشکر

 

پیشنهاد:

 

چطور در مدت زمان کم، یه تغییر در خودمون ایجاد کنیم ؟

می خوام دیدگاه بدم رو نسبت به ازدواج تغییر بدم

دوست من تغییر کن و نترس

میشه لهجه رو در مدت کم تغییر داد ؟

این تغییر رفتار یکباره معنیش چیه؟

بعضی اوقات شک می کنم که امکان تغییر وجود داره

اخیر اتفاقاتی برای من افتاد که دیدگاهم رو به زندگی خیلی تغییر داد

آقایون در چه شرایطی تغییر میکنن ؟

از وقتی به دختری علاقمند شدم رفتارم تغییر کرده

به شوهرم قول دادم تغییر کنم وگرنه ترکم کنه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)