سلام

این سوال رو برای دوستم میپرسم. هر چند سوال خودمم هست ( البته سوال من نبود ولی وقتی دوستم اینو ازم پرسید سوال منم شد )

ایشون یه دختر خانم 17 ساله س که ان شاء الله سال اینده میخواد بره دانشگاه. درسش هم خوبه تقریبا . دیشب بهم پیام داد، با حالت خیلی دپرس گونه و داغون،که فلانی من اعتماد به نفس ندارم برای دانشگاه رفتن.

گفتم وا! چرا؟ گفت چون لهجه دارم و نمیتونم مثل دخترای دیگه ظریف و قشنگ حرف بزنم :| .
مطمئنم اونجا روم نمیشه با استاد بحث کنم یا سوال بپرسم و... ایشون توی جمع فامیلشون و ما که دوستاشیم اعتماد به نفس داره چون ما هم لهجه داریم، ولی فکر کنم در جمع افراد بدون لهجه، سختشه حرف زدن . خلاصه دیدم اعصابش خرابه گفتم یه جایی هست که میرم ازشون میپرسم شاید یه راهکاری داشتن . 

اصل سوالم ( چون اون فقط غر زد و سوالی نپرسید ازم ) اینه که ، یک دختری که از اول و بچگیش لهجه داشته و اون لهجه ی خاص یه جورایی صدا خانمارو کلفت تر هم میکنه، چه جوری باید توی این چند ماه لهجه شو کم کنه؟ اصلا شدنیه؟

و دیگه این که چه جوری یه دختر میتونه دخترونه و نازک  صحبت کنه؟   ایا این ذاتیه یا میشه تمرین کرد؟ چون وقتی دخترای خودمونو با دخترای دیگه از شهر هایی که لهجه ندارن مقایسه میکنم میبینم اصلا صدامون ظرافت نداره :| پس این کلفت تر بودن صدامون ذاتی نیست و بخاطر لهجه س. حالا میگم چجوری میشه اینو درستش کرد؟
نمیگم از کدوم شهر هستیم و لطفا شما هم توی کامنت حدس و گمان هاتونو در این مورد بیان نفرمایید.

ممنونم از کامنت هاتون


مرتبط:

چطور در مدت زمان کم، یه تغییر در خودمون ایجاد کنیم ؟

می خوام دیدگاه بدم رو نسبت به ازدواج تغییر بدم

دوست من تغییر کن و نترس

این تغییر رفتار یکباره معنیش چیه؟

بعضی اوقات شک می کنم که امکان تغییر وجود داره

اخیر اتفاقاتی برای من افتاد که دیدگاهم رو به زندگی خیلی تغییر داد

آقایون در چه شرایطی تغییر میکنن ؟

از وقتی به دختری علاقمند شدم رفتارم تغییر کرده

به شوهرم قول دادم تغییر کنم وگرنه ترکم کنه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)