سلام
ممنون از سایت مفید و خوبتون.
پسری 24 ساله هستم
بچه آخر خونه هستم (ته تغاریم ^_^) ،برادرم و دو تا خواهرم ازدواج کردن و فقط من مجردم.
ته تغاریا در جریان هستن که چقد خانواده ها زوم میکنن و به همه چیمون گیر میدن و بقولا عزیز دردونه خونه هستم.
سال گذشته اصرار خانوادم واسه ازدواجم شدید شد
از اونا اصرار و از من امتناع
دو ساله که یه دختر خانمو دوس دارم
دلیل امتناعم بخاطر ایشون و زود دونستن ازدواج از طرف خودمه.
ما عاشق همیم و توی دو تا شهر مختلف و دور از هم زندگی میکنیم. ولی دختر خانم میگفتن واسه ازدواج زوده و بهتره بیشتر همو بشناسیم و منم کاملا موافقت کردم ولی اصرار خانوادم کلافم کرده بود که تو روشون واسادم و گفتم ازدواج نمیکنم. البته گفته بودم که فلانیو میخوام ولی خب نمیشد گفت که بریم خواستگاری (بخاطر دلیلای منطقی خودم و دختر خانم).
شاید بگید میتونستید یه با یه آشنایی و نامزدی ساده مشکل رو حل کرد ولی شما در نظر بگیرید که امکان آشنایی نبود به دلایل خاصی که گفتنش دردیو دوا نمیکنه.

خب بگذریم...
خانوادم گفتن که دیگه رو ما حسابی نکن و هر کیو بخوای ما نمیایم
میدونستم که یه جور تهدیده که حاضر به ازدواج بشم ولی مرغم یه پا داشت.
خودمو طرد شده دونستم و چند روزه جمع کردم و زدم بیرون از اون خونه.
مامانم شدید بهم وابسته بود و خیلی اذیت شدم ولی خب منم حق انتخاب دارم.
از سال گذشته مستقل شدم.
بعد از دیپلم گرفتنم رفتم دانشگاه و فوق دیپلم گرفتم و رفتم سربازی و چند مدت بعدشم بدلیل علاقم شاغل شدم. یعنی توی 21 سالگی شاغل شدم.
وضع مالیمون خوبه ولی بعد از اینکه حس کردم طرد شدم همه پلای پشتمو خراب کردم حتی خونه ای که بنامم بود رو با ترفندای خاص برگردوندم و پولایی که بابام بهم داده بود که بعد از سربازیم دفتر راه انداختم رو بهش تا ریال آخر پس دادم به بابام و از صفر شروع کردم.
با پولایی که جمع کرده بودم تو این مدت یه خونه کرایه کردم و زندگی مستقل و راحتی دارم و تو یه شرکت خصوصی مشغول به کارم و ترم دو کارشناسی میخونم و سال دیگه به امید خدا مهندسیمو میگیرم ، البته از دید خودم به مدرک دانتشگاهی نیازی ندارم ولی ارتقاء سطح علم و مدرک توی هر مقطع سنی خوبه، از زندگیمم راضیم خدا رو شکر.
کاملا هم به زندگی و رابطم پایبندم و واسه طرفم بیشتر از توانم مایع میزارم و همه جوره پایشم.
الان سوال من از شما دوستام محترم و گرامی اینه که آیا خانواده دختر خانم منو بدون خانواده قبول میکنن؟
قبول میکنن که خودم تنها برم خواستگاری؟
از لحاظ عرف و عقاید و دید اجتماعی مشکل داره میدونم ولی خب وضعم اینه که گفتم و راه دیگه ای ندارم.
ممنون میشم راهنمایی کنین.
تشکر از کاربرای گُلِ وب خانواده برتر

مرتبط با اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی:

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

کسب شناخت از دختر در اولین جلسه خواستگاری

برای شناخت ، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

خواستگاری راهی درست برای شناخت

نوع پوشش دخترها و شناخت ذائقه پسرهای دم بخت

در جامعه ما آقایون و خانم ها شناخت ناقصی از هم دارند

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی ؟

شیوه ی برگزاری جلسه اول خواستگاری

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

خانم ها در جلسه اول خواستگاری به چه چیزهایی توجه می کنن؟

در جلسه اول خواستگاری آقایون به چه چیزهایی توجه میکنند ؟

برگزاری جلسه اول خواستگاری در بیرون از خونه دختر

اگر خواستگاری در جلسه اول به دلتون نشینه، بازم ادامه میدید؟

بعد از جلسه اول خواستگاری چطور بگیم که مایل به ادامه هستیم ؟

در جلسه اول آشنایی چطور میشه سنگین، منطقی و با احساس بود ؟

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چطور باید باشه ؟

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

شرح واکنش های مراحل اول آشنایی برای ازدواج

در جلسه آشنایی بین پدرم و خواستگارم بحث شد

در جلسات آشنایی ازدواج خودِ واقعی مون رو معرفی کنیم

مدیریت اولین قرار آشنایی برای ازدواج

تجربه اولین خواستگاری !!!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)