سلام

جواب این سوال بسته به نوع شخصیت افراد میتونه بله یا خیر باشه . بستگی به این داره که شما چه دیدی نسبت به این قضایا داشته باشید .

نکته ی کلیدی اینجاست که آیا شما یه گوشه می ایستید و منتظر می مونید که طرف مقابل یه کارهایی بکنه که شما بهش علاقمند بشید ؟! یا این که نه ، خودتون به سمتش میرید و سعی می کنید که علاقه به اون رو به دست بیارید ؟

حقیقت اینه که ما اگه روی یه چیزی یا کسی وقت بذاریم یا خرجش کنیم خواه ناخواه بهش علاقمند میشیم .

امتحان کنید . یه گل ، درخت ، سنگ یا ... رو انتخاب کنید . مدتی مراقبش باشید . تمیزش کنید ، بهش برسید ، روزی چند دقیقه با محبت نگاش کنید ! قربون صدقه ش برید ! و ...

بعد از یک هفته ببینید دل تون راضی میشه اون گل رو رها کنید ؟ اون سنگ رو دور بندازید ؟ ، به اون درخت صدمه بزنید ؟ و ... ؟

اگه انسان نرمالی باشید ! مطئنا احساس شما نسبت به اون شی یا گیاه بعد از یک هفته تغییر خواهد کرد . اون گل یا سنگ براتون کم تا زیاد عزیز میشه و به راحتی یک هفته قبل نمی تونید ازش بگذرید .

وقتی یک سنگ که جون نداره ، گلی که زبون نداره ، وقتی احساسمون رو خرجش می کنیم برامون عزیر میشه ، نمیشه همین کار رو با یک انسان کرد ؟! اونم انسانی که همسر ماست ؟

پس به عقیده بنده ، علاقه بعد از ازدواج به وجود میاد . به شرطی که منتظر محبت های طرف مقابل نباشیم ! نگیم اون باید خودش رو در دل من جا کنه .

طبیعتا ما با سنگ ازدواج نمی کنیم ! وقتی طرف مقابل توجه ما رو میبینه ، متقابلا بهمون توجه می کنه . وقتی محبت های بی دلیل ما رو می بینه بهمون محبت می کنه .

اگه زندگی های زناشویی موفق رو بررسی کنیم ، متوجه میشیم که زن/مرد منتظر محبت طرف مقابل نیستند که اون ها هم متقابلا یه محبتی بکنن !!!

همین نکته ی ساده می تونه روابط سرد بین زن و شوهر یا حتی سایر افراد خانواده رو گرم کنه .

سوال ؛

اون لوس نمیشه ؟ سوء استفاده نمیکنه ؟!

معمولا در شرایط عادی خیر . مگه این به بلوغ های ازدواج نرسیده باشه ! یا این که هدف از ازدواج چیزی به غیر از زندگی کردن باشه .

در یک خانواده برتر ،

زن و مرد به صورت خودجوش وظایف خودشون رو انجام میدن . مرد میاد خونه ، می بینه که خانمش ، کارهایی رو انجام داده که نه شرعا و نه قانونا وظیفه اش نبوده . عکس العمل شوهر طبیعتا چی باید باشه ؟!

دقت کنید که ، زن منتظر نمونده تا شوهرش یه چیزی بهش بده یا یه محبتی بهش بکنه تا به پاس اون محبت ها مثلا کارهای خونه رو انجام بده .

بنابراین نمیشه بین زن و شوهرهایی که هر کدوم منتظر محبت طرف مقابلن ، علاقه شدیدی رو مشاهده کرد . اصولا چنین علاقه ای خیلی سخته که بوجود بیاد .

موفق باشید


مرتبط با ازدواج عاقلانه یا عاشقانه:

رد کردن خواستگارانم به امید ازدواج با پسر مورد علاقم عقلانیه؟

آسیب های برخاسته از عشقِ قبل از ازدواج

می خوام عاشق بشم، بعد ازدواج کنم

من میتونم با یک ازدواج سنتی عاشق شوهرم بشم؟

اگر بعد ازدواج عاشقش نشدم چه گلی به سرم بریزم؟

اومدیم و این عشق بعد ازدواج به وجود نیومد!

آیا عشق بعد از ازدواج از بین میره؟

ازدواج عاشقانه یا ازدواج عاقلانه

باید عاشق بشم بعد ازدواج کنم یا بعد ازدواج عاشق میشم؟

ازدواج باید عاقلانه باشه نه عاشقانه

کدوم ازدواج با دوام تره ، با عشق یا سنتی؟

ادم عاشق بشه ازدواج کنه بهتره یا ازدواج کنه عاشق بشه؟

در ازدواج می خوام عقلانی شروع کنم و با احساس پیش برم


مرتبط با فقدان علاقه در ازدواج:

علاقه بعد از ازدواج بوجود نمیاد؟

عاقلانه و بدون علاقه بله گفتم، الان گاهی ازش متنفر میشم

کسی هست که بدون علاقه به همسرش باهاش ازدواج کرده

الان متوجه شدم به پسری که قول ازدواج دادم علاقه ندارم

شوهرم اونی نیست که می خواستم

شوهرم اونی نیست که فکر میکردم

می ترسم بله بگیرم بعد بگه اونی که می خواستم نیستی

می ترسم بله بگیرم بعد بگه اونی که می خواستم نیستی (2)

شوهرم اونی نیست که در ذهنم ساخته بودم

آیا به ازدواج با اونی که دوسش دارم اصرار کنم؟

خواستگار خوبی دارم که بهش علاقه ندارم

منظور از علاقه نداشتن به خواستگار چیه؟

آیا ازدواج کنم در حالی که پسر دیگه ای به من علاقه داره؟

فکر می کنم دختر مورد علاقه م رو مجبور کردن با من ازدواج کنه

اگه مجبور به ازدواج زوری بشم، چه بلایی سرم میاد؟

می ترسم مثل خواهرم بعد از ازدواج حسرت ظاهر مردان دیگه رو بخورم

اگه با کس دیگه ای ازدواج کنم نمیتونم دوستش داشته باشم

چطور ممکنه با فرد دیگه ای ازدواج کنم؟

چطوری به خانواده ام بگم که به یکی دیگه قول ازدواج دادم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)