سلام دوستان
یه مدت پیش پستی زدم که با عنوان "می ترسم بله بگیرم بعد بگه اونی که می خواستم نیستی" در سایت درج شد. به همه دوستان توصیه میکنم حتما رجوع کنن به این موضوع. خب میشه گفت این سوال درد دل بسیاری از افراد رو باز کرد . واقعا تامل برانگیز و گاها تاسف برانگیز. شنیدن تجربه زندگی بدون عشقی که محکوم به تحمل ان باشیم. در هر صورت من خودم قانع شدم که این مورد یکی از آسیب های ازدواج سنتی است و ما باید با منطق و تدبیر از اون احتراز کنیم. حالا از دوستان میخوام ضمن ذکر تربیاتشون در این خصوص راهکار هایی که به نظرشون میشه توصیه کرد تا دچار این موضوع نشیم را ارائه بدن.
منم قبول دارم که توکل و دعا نقش مهمی را داره. ولی خب خود خدا هم گفته عقل معیار هستش.
1-چون پسر هستش که از دختر درخواست میکنه پس معمولا این مشکل بیشتر دخترا رو تهدید میکنه. چطور حرف دلشونو بپرسیم. نگید که اگه نخواد خودش میگه، لینک بالا رو بخونید.

2-اگه من به عنوان یه پسر در جلسه مثلا سوم بپرسم: "خانم ....  خواهش میکنم اگه واقعا منو نمیپسندید ( از هر نظر ) و صرفا  تحت فشار خانواده یا فرار از یه شراط خاص یا برای از دست ندادن فرصتی که براتون پیش امده و ..... بله میگید، لطفا نگید!" اگه اینو بپرسم اصولا کار ناشیانه ایی کردم. آیا به دخترا بر میخوره؟


3-من دو مورد رقتم خواستگاری. هر دو مورد بعد از اینکه روز بعدش زنگ زدم مادر دختره گفته که ایشون نیاز به یه هفته فکر دارن. ایا این طبیعیه یا نشون از همون احساس تردید در علاقه هست؟ به عنوان یه دختر نظرتون چیه؟

4-من همیشه این حس و دارم که بعضی از بله گفتن ها به دلیل اینه که دختر یا پسر فکر میکنن مورد بهتر از این پیش نیاد، بعدا که مطلعبشن نه بابا فلانی هم نیت داشته و یا مثلا دوستش با شرایط کمتری مورد بهتری پیدا کرده، شروع کنن به تشکیک در انتخابشون؟ از نظر خود من ازدواج یه پیوند مقدسه بعد از این که بسته شد، باید با توکل و تشکر از خدا دلمون رو از همه چی صاف کنیم. یعنی بگیم اصلا خدا برام انتخاب کرده و هر گزینه بغیر از ایشون قسمت و صلاح من نبوده. ایا هستن کسایی که این موضوع براشون قابل قبول نباشه؟ نظرنتون؟

مرتبط با فقدان علاقه در ازدواج:

علاقه بعد از ازدواج بوجود نمیاد؟

آیا علاقه بعد از ازدواج می تونه به وجود بیاد؟

عاقلانه و بدون علاقه بله گفتم، الان گاهی ازش متنفر میشم

کسی هست که بدون علاقه به همسرش باهاش ازدواج کرده

الان متوجه شدم به پسری که قول ازدواج دادم علاقه ندارم

شوهرم اونی نیست که می خواستم

شوهرم اونی نیست که فکر میکردم

می ترسم بله بگیرم بعد بگه اونی که می خواستم نیستی

شوهرم اونی نیست که در ذهنم ساخته بودم

آیا به ازدواج با اونی که دوسش دارم اصرار کنم؟

خواستگار خوبی دارم که بهش علاقه ندارم

منظور از علاقه نداشتن به خواستگار چیه؟

آیا ازدواج کنم در حالی که پسر دیگه ای به من علاقه داره؟

فکر می کنم دختر مورد علاقه م رو مجبور کردن با من ازدواج کنه

اگه مجبور به ازدواج زوری بشم، چه بلایی سرم میاد؟

می ترسم مثل خواهرم بعد از ازدواج حسرت ظاهر مردان دیگه رو بخورم

اگه با کس دیگه ای ازدواج کنم نمیتونم دوستش داشته باشم

چطور ممکنه با فرد دیگه ای ازدواج کنم؟

چطوری به خانواده ام بگم که به یکی دیگه قول ازدواج دادم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)