من بزرگترین ترس ازدواجم اینه که کسی بهم بگه بله ولی بعدا مدام با دیگران مقایسه کنه یا ته دلش به دنبال ایده آل دیگری باشه . نگید که فکرت بیخوده . همین سایت چند تا دختر یا پسر اومد و نوشتن که " اونی که میخواستم نیست ". تو جامعه هم من زیاد این مورد و دیدم. مگه زور بالا سرمونه خب اگه نمیخواییم رک بگیم نه.

به نظر من بزرگترین گناه در زندگی مشترک اینه که وانمود کنی خوشحالی یا عاشقی بعدشم به کسای دیگه فکر کنی. اصلا اگه دوست نداریم چرا بله بگیم. توجه کنید این یه گناه پیوسته اس یعنی با هر نفسی که میکشید دارید تکرارش میکنید. تو چنین موقعیتی اگه جدا بشی یه برچسب خورده رو همسر بیجارت و هیچ جا بهش دختر یا پسر نمیدن.

بمونی ولی دوسش نداشته باشی یه جهنم واسه دوتاتون ساختی. اخه چرا فکر اینجاشو نکردین. بخدا منم سنتی میرم خاستگاری و بزرگترین ترسم همینه. من شرایط مالی و اجتماعیم و غیرم خوبه. حتی بعضی از آشنا ها خواهر زاده یا فامیلشونو پیشنهاد میدن. فقط ترسم اینه ازدواج کنم طرف مقابلم بگه اوتقد همه فشار اوردن من گفتم بله ولی اونی که میخاستم و ...

بخدا من چنین کسی رو فقط میسپارم بخدا و حلالش نمیکنم. کسایی که که یک عمر با حسرت و خون دل به امید زندگی عاشقانه پاک زندگی کردن حال منو خوب میفهمن. چه پسر چه دختر.

ترا خدا قبل جواب قطعی همه جوانبو بسنجین. بعد تصمیم بگیرین .فکر کنین خدا براتون انخاب کرده و توکل کنید .   اگه طرف دروغ نگفته باشه پس همونیه که خودمون انتخاب کردیم. پشیمونی در این مرحله یعنی هوس، یعنی قهر خدا، یعنی خون جیگر کردن خانواده ها...

 ببخشید طولانی شد. بخدا بخاطر این مساله چند وقته هی خواستگاری رفتن و عقب میندازم.  شما بگید چطور جلو این مساله رو میشه گرفت. من بهم بر نمیخوره ردم کنند. خب تو جلسات اشنایی چطور از دخترا بپرسیم که ایا من همونم که فکرشو میکردی؟

جواباشو چطور تحلیل کنیم. لُب مطلب من از ازدواج نسیه خوشم نمیاد. مثلا اطرافیان بگن بابا همه چیش خوبه بگو بله عشقم بعدا بوجود میاد و ازاین حرفا. اومدیم به وجود نیومد تکلیف چیه.  چطور منوجه بشیم دختره با دودلی بله نگفته.


مرتبط با فقدان علاقه در ازدواج:

علاقه بعد از ازدواج بوجود نمیاد؟

آیا علاقه بعد از ازدواج می تونه به وجود بیاد؟

عاقلانه و بدون علاقه بله گفتم، الان گاهی ازش متنفر میشم

کسی هست که بدون علاقه به همسرش باهاش ازدواج کرده

الان متوجه شدم به پسری که قول ازدواج دادم علاقه ندارم

شوهرم اونی نیست که می خواستم

شوهرم اونی نیست که فکر میکردم

می ترسم بله بگیرم بعد بگه اونی که می خواستم نیستی (2)

شوهرم اونی نیست که در ذهنم ساخته بودم

آیا به ازدواج با اونی که دوسش دارم اصرار کنم؟

خواستگار خوبی دارم که بهش علاقه ندارم

منظور از علاقه نداشتن به خواستگار چیه؟

آیا ازدواج کنم در حالی که پسر دیگه ای به من علاقه داره؟

فکر می کنم دختر مورد علاقه م رو مجبور کردن با من ازدواج کنه

اگه مجبور به ازدواج زوری بشم، چه بلایی سرم میاد؟

می ترسم مثل خواهرم بعد از ازدواج حسرت ظاهر مردان دیگه رو بخورم

اگه با کس دیگه ای ازدواج کنم نمیتونم دوستش داشته باشم

چطور ممکنه با فرد دیگه ای ازدواج کنم؟

چطوری به خانواده ام بگم که به یکی دیگه قول ازدواج دادم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)