سلام
سوال من اینه: آیا ازدواج کنم در حالی که پسر دیگه ای به من علاقه داره و منم متقابلا...

من یک معلم هستم و دانشجوی دکترا در دانشگاه تهران. 26 ساله ، چادری ام .

خواستگارهای مختلفی داشتم و دارم. اما متاسفانه شاخص های اخلاقی مد نظرم را نداشتند.
در طی یکسال گذشته یکی از پسران هم کلاسی به من ابراز علاقه کردند. البته ایشان اوایل بسیار از من خجالت می کشید ولی کم کم ارتباط  ما بیشتر شد. البته تماما در محدوده درس و کلاس بوده. این اواخر شماره من را گرفتند و به طور غیر مستقیم در مورد خانواده ام پرس و جو کردن و یکبار متوجه شدم حتی آقایی را با خود آوردند تا به نوعی در انتخابشان مطمئن بشن.

من هم به خاطر خصوصیات اخلاقی و رفتاری که درشون دیدم و مطابق با معیارهام بود بهشون علاقمند شدم.

اما مساله اینجاست که هنوز خواستگاری نکردن. مهر ماه که دوباره دیدمشون، بسیار از دیدنم خوشحال شدن تمام رفتارهاشون حاکی از رضایت قلبی هست اما کلاما حرفی نمی زنن. مدام در کلاس و نزد اساتید به نوعی از وضعیت خانوادگیشون حرف می زنن اما رو در رو متاسفانه خیر.  حالا مشکل من وجود خواستگارهای دیگه ام و فشار خانواده برای تصمیم گیری از بین آن ها هست.

حالا به نظر شما چه کار کنم؟


یکی اینکه همین الان با یکی از این خواستگارهای جدیدم ازدواج کنم، و از دست فشار خانواده خلاص بشم  ولی می ترسم هم خودم دیونه بشم و هم این آقا

دوم اینکه تا پایان ترم منتظر بمونم ( رشته ما سه ترمه است و بعد پایان نامه ) و بعد اگر این آقا همچنان حرفی از خواستگاری نزدن با خواستگارهای دیگه ام ازدواج کنم

به نظر تون ارتباطم را کمی باهاشون سردتر کنم؟ یکبار یکی از اساتید در کلاس با من شوخی کردن در مورد ازدواج. یک لحظه به چهره این اقا نگاه کردم دیدم نگرانی در صورتش موج میزنه. دیگه خودم هم گیج شدم قضیه چیه.

اصلا امکان گرفتن واسطه یا پیشنهاد خودم وجود نداره چون خیلی غرور دارم.

خواهشا یک راهنمایی خوب به من بدین. ممنون


مرتبط با فقدان علاقه در ازدواج:

علاقه بعد از ازدواج بوجود نمیاد؟

آیا علاقه بعد از ازدواج می تونه به وجود بیاد؟

عاقلانه و بدون علاقه بله گفتم، الان گاهی ازش متنفر میشم

کسی هست که بدون علاقه به همسرش باهاش ازدواج کرده

الان متوجه شدم به پسری که قول ازدواج دادم علاقه ندارم

شوهرم اونی نیست که می خواستم

شوهرم اونی نیست که فکر میکردم

می ترسم بله بگیرم بعد بگه اونی که می خواستم نیستی

می ترسم بله بگیرم بعد بگه اونی که می خواستم نیستی (2)

شوهرم اونی نیست که در ذهنم ساخته بودم

آیا به ازدواج با اونی که دوسش دارم اصرار کنم؟

خواستگار خوبی دارم که بهش علاقه ندارم

منظور از علاقه نداشتن به خواستگار چیه؟

فکر می کنم دختر مورد علاقه م رو مجبور کردن با من ازدواج کنه

اگه مجبور به ازدواج زوری بشم، چه بلایی سرم میاد؟

می ترسم مثل خواهرم بعد از ازدواج حسرت ظاهر مردان دیگه رو بخورم

اگه با کس دیگه ای ازدواج کنم نمیتونم دوستش داشته باشم

چطور ممکنه با فرد دیگه ای ازدواج کنم؟

چطوری به خانواده ام بگم که به یکی دیگه قول ازدواج دادم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)