حدود یک سال پیش پس از تحقیق و چندین جلسه صحبت با خواستگارم، بهش جواب مثبت دادم و برام نشون آوردن. با توجه به اینکه هر دو مشغول تحصیل در دانشگاهی خارج از محل سکونت بودیم و ایشون هنوز شرایط مثل کار و سربازی نداشتن، ما وارد دوران نامزدی شدیم.اما طی این یکسال با صمیمی شدن درسته هنوزم اون کلیات اولیه داره اما ریز اخلاقاش باهام متفاوته و از دلم رفته،

طوری به جای تصور مراسم عروسی اکثرا شبا به زندگی بعد به هم زدن نامزدی و برخورد با فامیل و فراموش کردنش میپردازم. فکر میکنم الان از روی عادت به سمتش میرم نا علاقه و شور. مشکلم اینه چه جوری به خودش و پدر و مادرم و خانواده اش بگم میخوام بهم بزنم.خانواده خودم که با کلی اصرار من راضی شده بودند و خانواده اون آقا که اینقدر باهام خوبن و مهربون و خودشم ناخواسته باعث اذیتم میشه و تقصیر خودش نیست.

از یه طرف فکر کنم با یه علاقه خیلی کم وارد زندگی شدن ظلم به اونم هست. از یه طرفم آبروی خانواده من و اون آقا نمیخوام ببرم.تو فامیل درجه یک دو طرف همه خبر دارن.راه درست برهم زدن نامزدی چه جوری؟من بارها باهاش حرف زدم و حتی سعی کردم خودم تغییر بدم و حساس نباشم،اما نشد.ما دو تیپ شخصیت متفاوتیم،پس نگید بهم نزنم.

بهترین روش برهم زدن نامزدی (بدون عقد) چیه؟به طوری که به خانواده خودت و خانواده طرفت و طرفت کمترین لطمه وارد بشه.من نمیخوام باعث نگرانی و حرص و جوش والدین دو طرف بشوم،به هرحال اونا تو دهم 5 زندگیشونن،این چیزا براشون سمه و از طرفیم نمیتونم به این نامزدی ادامه بدم و ازدواج موفقی نیست به نظرم. نامزدم هم الان تو اوج کارهاش و درساش هست اما هر وقت ملاحظه اش میکنم که الان زندگیش بهم نریزه،دوباره میره سر یه پروژه یا کار دیگه و شاید با وابسته کردن بیشترش دارم بهش ظلم میکنم.


پیشنهاد:

چرا بعضی از خانم های متاهل به ما میگن ازدواج نکن !

دخترانی که در سن پایین ازدواج می کنن پشیمون میشن ؟

به خاطر گذشته م حس میکنم شوهرم پشیمون میشه که با من ازدواج کرده

مطلقه ام، می ترسم خواستگارم بعد از ازدواج پشیمون بشه

میترسم خانم آینده م از دیدن هیکل لاغرم از ازدواج با من پشیمون بشه

میترسم بعدا پشیمون بشم که چرا باهاش ازدواج کردم ؟

میترسم بعد از ازدواج از انتخابم پشیمون بشم

نگرانیم اینه که بعد از ازدواج یهو الکی پشیمون شم


مرتبط با زمان نامزدی:

مدت زمان نامزدی چقدر باشه خوبه؟

مدت دوران نامزدی و پیامدهای طولانی شدن آن

به دنبال رابطه سالم و نامزدی طولانی مدت هستم

دختری حاضره یه دوره بلند مدت نامزد من بشه ؟

چرا خانواده ها با عقد طولانی مدت مخالفن؟

در شهر و فامیل شما دوران عقد چه مدته؟