با عرض سلام به  همه

راستش خیلی در مورد موضوع این که ادمای خوب با افراد  منفی ازدواج میکنن و اون ایه که میگه زنان پاک برای مردان پاک  و مردان بد برای زنان بد توضیح داده شده.

خواستم در تکمیل این بحث بهتون بگم که من یه موضوعی توی نت خوندم که روم تاثیر زیادی داشت.

مربوط میشه به موضوع برگشت اعمال. اینکه یه سری اعمال علاوه بر اخرت در دنیا هم تاثیرشو رومون میذاره. مثلا یه روایتی هس که یکی از شیخ های بزرگ اسلام و از یاران امام زمان ع یه شاگردی داشت.

این شاگردش یه روز به ایشون میگه همسرم به من گفته من تا حالا پاک زندگی کردم و سعی کردم که هیچ ارتباط حرامی با نامحرم نداشته باشم و این به خاط توست .

شاگرد هم میگه منم پاک زندگی کردم و گناهی با نامحرم نداشتم. اون شیخ به شاگردش میگه به همسرت اجازه بده که یک روز بیرون از خانه باشه و ببینه ایا کسی بهش دست درازی میکنه؟

موقع برگشت فقط یه پسر بچه براش مزاحمت ایجاد میکنه. شاگرد هم به همسرش اینو میگه و دقیقا همین اتفاق  میوفته و به جز اون بچه کسی خانم رو اذیت نمیکنه.

یا بهتر بگم موقعیت گناهش پیش نمیاد. شاگرد دلیل این موضوع رو میپرسه و شیخ میگه این یعنی بازگشت اعمال.

تو انسان پاکی بودی و به نامحرم نگاه حرام نداشتی اما در بچگی از روی شیطنت چادر یک زن را کشیدی و این برگشت عمل تو است که به همسرت رسیده.

با این کاری ندارم که هر کس مسئول اعمالشه یا اینکه خیلی از پسرا یا دخترای بد با دخترای پاک و مقدس ازدواج کردن.

بحث من اینجا برگشت اعماله که توی قران هم اشاره شده. اقایون خانما وقتی با لذت و گناه به نامحرمتون نگاه هوسناک میندازید به این فکر کنید شاید برگشت این عملتون با نگاه هوسناک یه فرد یامزاحمتش برای همسرتون باشه.

ممنون که گوش کردید. عزت زیاد

از طرف خام دکتر الناز


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)