سلام

من چند وقتیه که 2 خاستگار همزمان با هم دارم. یکیشون 26 سالشه و بر خلاف خونوادش که خونواده ی نرمالی ان از نظر مذهبی اینطور که میگن خیلی مقیده. یعنی از اون پسراییه که سرشو جلو نامحرم بلند نمیکنه و تو خونش با دوستای شیخش حتی نماز جماعت تشکیل میده.

ولی خودش مربی ژیمناستیکه و توی یک اکادمی کار میکنه. خونوادش اجاره نشینن و نمیتونن از نظر مالی پسرشونو حمایت کنن ولی خودش خونه خریده. لیسانس تربیت بدنی داره و داره واسه فوق هم درس میخونه. با کار کردن زن بیرون از خونه هم مخالفه.

مورد دوم 28 سالشه و توی آموزش پرورش کار میکنه . پدرشم همونجا کار میکنه. لیسانس مهندسی عمران داره. خونوادش از نظر مالی از ما بالاتر و مرفه ان. مادرشم استاده و خونواده ی تحصیلکرده ای داره. خونه و ماشین هم داره. از نظر دین و ایمان مقیدن ولی نه اینکه صف اول نماز جماعت باشن. یعنی در حد نرمالن. مادرشم چادریه. با کار کردن زن بیرون از خونه هم مشکلی نداره.

مورد اولی رو زن داییم معرفی کرده و مورد دومی رو عمم معرفی کرده. لازمه بگم من از یک خانواده ی متوسطم چون پدرم کارمنده و مادرم خانه دار. خودم 20 سالمه و دانشجوی کامپیوترم. از نظر دینی و ایمان هم مقیدیم ولی نه خیلی حساس. پدرم از یک خانواده ی سطح بالا و مادرم از یک خانواده ی متوسطه. تو زندگی پدر و مادرم اختلاف های زیادی داشتن. بیشترین اختلافات به دلیل شک کردن مادرم به پدرم و بی محلی های پدرم به مادرم بود که به دعواهای بدشون ختم میشد تا جایی که مادرم چند وقتیه افسردگی گرفته و قرص مصرف میکنه.

1 سال میشه که احساس میکنم اخلاق پدرم بهتر شده و مادرم هم از نظر روحی خدا رو شکر بهتره. خاستگارای زیادی داشتم اما خوب نبودن و ردشون میکردم. تا اینکه این قضیه برام پیش اومد. مادرم چون خودش تو زندگی احساس شکست میکنه ازدواج با یک مرد بالاتر از زن از نظر مالی رو درست نمیدونه و میگه اون پولداره و هر وقت دلش بخواد با هر کس میگرده. واسه همین مورد اولو خیلی قبول داره و از طرفی تابع نظر پدر و مادرشم هست چون اونا هم موافقن و پسره رو تایید کردن اما پدرم مخالفه و میگه پسره کار ثابت نداره و پشتیبان هم نداره و باید فیش حقوقیشو به من نشون بده و از این حرفا.

از طرفی پدرم دوست داره من بعد تحصیلاتم سر کار برم و بجاش کار کنم. منم کار کردن بیرون از خونه رو دوست دارم. پدر و خواهرم مورد دومی رو قبول دارن. چون از همه لحاظ خوبه. ولی مادرم میترسه که اگه با مورد دوم ازدواج کنم ایندم مثه اون خراب شه. خواهرم هم چون خودش تو زندگی سختی کشیده و داره با نداریه شوهرش به خاطر اینکه کار ثابت نداره و عدم پشتیبانی پدر شوهرش سختی میکشه دوست نداره منم به سرنوشت اون دچارشم.

شما به عنوان یک مشاور به من بگید من باید با این وضعیت چیکار کنم؟ چطور خونوادمو متقاعد کنم؟ کدوم مورد از نظر شما واسه من مناسبتره ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)