یه مورد هست که دختر و پسرهای ما باید بیشتر حواس شون رو جمع کنن.

 اول خانم‌ها؛

 فکر کنید مورد زیر اومده خواستگاری، کدومش رو انتخاب می‌کنید (در ذهن من کلاً 10 سطح در نظر گرفتم که سطح 10 یعنی عالی از نظر مادی و اخلاقی و هر چه بیاید پایین‌تر یعنی ضعیف تر) 

پسر الف در شرایط منفی ۲ بوده از نظر مالی و تونسته به سطح مالی مثبت ۴ در سن ۲7 سالگی دست پیدا کنه، پسر به هم در شرایط مثبت ۷ بوده از نظر مالی و در سن ۲7 سالگی هنوز همون مثبت ۷ هست.

فرض کنید که پسر الف اومده خواستگاری شما و شما هم ۲۴ تا ۲۶ سال سن داری، با خودت میگی خب، میانگین جامعه الآن مثبت ۵ هست از نظر مالی، بعد من بیام با یه این ازدواج کنم که شرایطش مثبت ۴ هست؟؟؟ حواب منفی میدی و تمام.

یا حتی نمی ذاری که بهت پالس مثبت بده که بعداً جرأت کنه بیاد خواستگاری، خیلی اوقات دخترها باید این شجاعت رو به پسر بدن که بیاد خواستگاری، و بهش اطمینان بدن! 

در نتیجه چی میشه؟ شما یک پسر خوب رو از دست دادی چون نابینایی و نمی‌بینی! پسر هم خودش هنوز قدر خودش رو نمی دونه و یه 7 سال دیگه که موفق تر میشه، می فهمه که سرش به تنش میرزه! 

در واقع بعضی از کیس‌های ازدواج هستند که در آینده نزدیک شرایط شون از شما و خانواده تون بهتر میشه، نباید این موارد رو از دست بدید و کوته‌بین باشید، باور کنید که عشق فقط برای 25 سالگی نیست و توی 40 سالگی هم عشق هست، حتی 80 سالگی! 

حالا دخترها چه کار می کنن، میکن ما شانس نداشتیم و یا اینکه خدا نخواسته، چون منتظرن اون سطح ۷ بی عرضه بیاد بگیردشون، دو سال بعد هم میرن تو نی.. سایت و میگن که شوهر ما فلان و فلان.

 خب بریم سراغ آقایون؛

 دیگه مثال نمی زنم، همون مثال بالا نشون میده شرایط رو، حواس تون باشه که منطق، شجاعت و ادب یک دختر می تونه در کنار زیبایی ظاهری فراتر از تصورات هر مردی باشه، اینها چیزهایی هستند که انتظار میره یک دختر کسب کرده باشه، کلاً برای انتخاب برید دنبال صفت‌هایی که می تونه کسب کنه، نه بگید که شغلش درآمد زا نیست! آخه توی این دنیایی که برای مردان مناسب‌تر هست در زمینه درآمد زایی، چرا چنین انتظاری دارید؟ علاوه بر این اگر هم بگید پول خانواده ش زیاده، این اشتباهه، چون این دختر که هیچ نقشی در کسب کردن این پول نداشته! 

مثل یارگیری فوتبال می مونه، شما داری هم تیمی خودت رو انتخاب می‌کنی، توی فوتبال توجه می‌کردی که چه کسی باباش پولدار تره یا درسش بهتر و یا بدتره؟ یا اینکه به این توجه می‌کردی که چه کسی استعدادهای لازم برای فوتبال رو داره که بتونه همراه تو باشه.

الآن هم همینه، یه نفر رو انتخاب کن که خودش یه سری توانایی ها رو کسب کرده باشه، نه اینکه تنها کاری که کرده اینه که توی یه خانواده پولدار بدنیا اومده (که البته این مورد هم کار خودش نبوده!)

اگر انتخابت یه نفر باشه که توانایی‌های مختلف برای زندگی کردن رو داشته باشه و هدفش در زندگی با هدف شما یکی باشه، اون موقع هست که تیم شما این مسیر رو با عشق طی می کنه! 

 اون وقت انتخاب هامون رنگ و بوی دیگه‌ای می گیره، یه نگاه تازه‌تر شکل می گیره که افراد رو با پول و موقعیت هاشون در نظر نمی گیریم، بلکه به شرایط فرد و کارهایی که اون کرده توجه می کنیم! 

می دونستید با انتخاب افراد با این نگاه و ازدواج با آنها می تونید باعث بشید که پتانسیل چند برابری پیدا کنند؟ اون موقع فکر می‌کنید از هم تیمی خودتون راضی هستید؟ دقیقاً همون موقع هست که میگن بعد از ازدواج دوباره عاشقش شدم! 

بسیار خب، انتقادات شما راهنمای بنده هست و کمک می کنه زوایای تاریک این نگاه رو بیشتر بدونم، با هر لحنی که بگید بنده می خونم و نظر میدم، متن بنده هم کم اشتباه نداره، هدفم این بود که بتونم این نگاه رو انتقال بدم تا شاید اگر در هر سنی هستید و هنوز کیس مورد نظر رو پیدا نکردید، با تغییر نگاه بتونید به کیس های جدیدتری برای ازدواج فکر کنید و یا از خواستگاران انتخاب کنید.

سپاس


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)