سلام دوستان. میخوام از مراحل آشنایی تا عقد رو تو شهر خودتون شرح بدید.
من اهل تبریزم . متاسفانه اینجا نامزدی اصلا معنی خودش رو از دست داده. شما با کسی آشنا میشید. فوقش چند جلسه آشنایی با حضور پدر مادر. بعد خواستگاری و بعد هم مراسم عقد که اسمتون میره تو شناسنامه هم و دیگه رسما زن و شوهرین. از این به بعد بهش میگن نامزدی که تا روز جشن و بعد دختر رو میبرید خوته خودتون. حالا اگه تو این دوران اختلافی پیش بیاد کلا شامل قوانین زن و شوهر میشید.
تا جایی که من میدونم تو بقیه جاها اینطور نیست؟ یا من اشتباه میکنم؟ تو شهر یا منطقه شما کی اسم ها میره تو شناسنامه؟
خداییش خیلی رسم بدی هست مال ما. شاید بگید خب دوران آشنایی قبل عقد رو طولانی کن. امکانش نیست . میتونید مثلا حداکثر چند جلسه اضافی حرف بزنین ولی از نظر زمانی به شدت مقید هستن خانواده ها. میگن رو دخترمون اسم گذاشته میشه .
البته میدونید که دارم از ازدواج به نوع سنتی حرف میزنم. و الا که تو دوستیا این مشکل وجود نداره.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)