سلام

جدیدا با این همه پست و شکایت آقا پسرا از مادی گرایی (😐!!) ما دخترا و اینکه خب درک کنید اوضاع خرابه و این حرفا.... یه جمله رو دیدم خیییلی همه جا تکرار کرده بودن با این مفهوم که" مهم اینه که دخترا دوره های سخت رو همراه پسرا تحمل کنن نه اینکه وقتی پسره همه شرایطو داشت ( اعم از درس و سربازی و وضعیت مالی و ..) قبولش کنن واسه ازدواج "

خب حالا سوال من اینه:

موردای زیادی رو دیدیم که دختره ١٨ سالشه به خاطر ایمان و پاکی آقا پسر بدون در نظر گرفتن سایر شرایط و در حالی که پسر ممکنه ١٨ تا ٢٥/٦ سال داشته باشه می پذیردش دقیقا با همین امید و فکر که خب این مهمه بقیه چیزا درست میشه.... و درست نشده! و بدتر شده! و سخت تر شده! و دختره از خونه باباش که راحت بوده میفته تو یه عمق داغون از مشکلات اعم از مالی و اخلاقی و واقعا ضربه خورده از اعتماد صادقانش .

موردایی هم هست که خب از اول با سادگی شروع کردن و به همه جا هم با هم رسیدن بعدا اقا یا خانوم که سختیارو تحمل کرده کنار گذاشته میشه و اقا یا خانومی که الان موقعیت عالی پیدا کرده دیگه کسر شانس میشه با طرف مقابل بگرده .

خب موردایی هم هست که با سادگی و با دست خالی شروع کردن و بعد یه عالمه سال با خوبی و خوشی و خوشبختی به همه جا رسیدن و کلی پیشرفت کردن و در کنار هم موندن .

اصلا یکی از نگرانی های من اینه که اگه الان با یه آقا پسر ٢٢/٣ ساله ازدواج کنم ، پس فردا که شد ٣٠ سالش  و بالاخره یه چند سالی از زندگی مشترک با همه سختیا و بالا پاییناش گذشت ، پشیمون نشه بگه عجب اشتباهی کردم تو این سن کم زن گرفتم پی تفریح کردن نرفتم جوونی نکردم زن و زندگی دست و پامو بسته و ....

میشه شما پسرایی که در شرف ازدواج هستین بیاین بگین چطور انقدر محکم حرف میزنین؟ ما دخترا از کجا مطمئن باشیم ؟ در مورد همشون

و یه توصیه: آقا پسرا! وقتی رفتین خواستگاری، وقتی دیدین خونواده ی دختره دارن از مسائل مادیتون و برنامه ایندتون سوال میکنن، فک نکنین مادی گرا هستن. میخوان ببینن چقدر مصمم هستین ، چقد محکم و قاطع واسه ایندتون هستین؟ چقدر حامی و تکیه گاه هستین؟ حرف الکی و رو هوا نزنین ها.

ولی اگر واقعا مطمئن هستین، با الفاظ و جملات مختلف با گفتن برنامتون و با گفتن و ابراز قاطعیتتون سعی کنید مطمئن که نه ولی دل گرم و قرصشون کنین که همه ی تلاشتونو و سعیتونو واسه خوشبخت کردن دختر اون خونواده می کنین.

گاهی همین یه کار لازمه تا دل اونا گرم بشه و قید هر چی بحث پول و خونه و ماشینه بزنن. باور کنید همه هدفشون اینه که مطمئن بشن دخترشونو بدیخت نمیکنن و حداقل تا جایی که میتونن خوشبختیشو تضمین میکنن.

ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)